Dr Badrul Amin Tuduh PAS Sesat, Mahathir Sudah Bertaubat

Dr Badrul Amin Tuduh PAS Sesat, Mahathir Sudah Bertaubat - Hallo sahabat Malaysia dan Sekitarnya, Pada Artikel yang anda baca kali ini dengan judul Dr Badrul Amin Tuduh PAS Sesat, Mahathir Sudah Bertaubat, kami telah mempersiapkan artikel ini dengan baik untuk anda baca dan ambil informasi didalamnya. mudah-mudahan isi postingan Artikel Berita, Artikel Budaya, Artikel Kabar, Artikel Malaysia, Artikel Melayu, Artikel News, Artikel Politik, Artikel Ragam, Artikel Sosial, Artikel Terbaru, Artikel Terkini, Artikel Update, yang kami tulis ini dapat anda pahami. baiklah, selamat membaca.

Judul : Dr Badrul Amin Tuduh PAS Sesat, Mahathir Sudah Bertaubat
link : Dr Badrul Amin Tuduh PAS Sesat, Mahathir Sudah Bertaubat

Baca juga


Dr Badrul Amin Tuduh PAS Sesat, Mahathir Sudah Bertaubat

 
 



Aktivis PKR, Dr Badrul Amin Baharom melakukan pusingan ‘U’ dengan menuduh PAS sebuah parti yang sesat dan Tun Dr Mahathir Mohamad, tokoh yang dimusuhi sebelum ini sebagai ‘sahabt baharu’ yang telah bertaubat.

Pada 2001, ketika Mahathir menjadi Perdana Menteri Malaysia, Badrul Amin yang ketika itu aktivis reformasi dari Parti Keadilan Nasional adalah salah seorang yang ditahan di bawah Akta Keselamatan Dalam Negeri (ISA) kerana menghasut orang ramai untuk menggulingkan kerajaan.

Ketika memperjuangkan reformasi itu, Badrul Amin melabel Mahathir seorang tokoh yang jahat dan PAS adalah sahabat yang baik.

Namun selepas Mahathir menubuhkan PPBM dan menyertai Pakatan Harapan (PH) serta dilantik sebagai Pengerusi PH, pendirian Badrul Amin terhadap Mahathir dan PAS juga turut berpusing 360 darjah.

“Banyak orang tanya apa pendirian saya tentang Tun M.

“Saya jawab – Kalau memang dulu dia jahat dan musuh saya, namun kini dia lebih baik dari segolongan orang yang dulu pernah menjadi kawan dan sahabat saya.

“Mengapa? – Sebabnya Tun M kini sanggup bersama kami untuk berjuang menghentikan rasuah serta menyelamatkan negara dari kejahatan pemimpin UMNO BN. Sedangkan orang yang dulu jadi sahabat saya kini mencari sejuta alasan untuk mempertahankan pemimpin-pemimpin rasuah yang menghancurkan negara.

“Ingat! Kalau dulu seorang itu jahat tapi kini baik, itulah ajaran Islam – namanya TAUBAT.

“Tapi… Jika ada orang yang dulunya baik tapi sekarang jahat, itulah ajaran Syaitan – namanya SESAT.

“Jangan pura-pura berselindung di sebalik kata ISTIQOMAH – kerana istiqomah yang dituntut bukanlah mempertahankan puak atau pemimpin, tapi mempertahankan perinsip kebenaran dan keadilan,”kata Badrul Amin dalam Facebook.



Dr Badrul Amin Tuduh PAS Sesat, Mahathir Sudah Bertaubat

Sekianlah artikel Dr Badrul Amin Tuduh PAS Sesat, Mahathir Sudah Bertaubat kali ini, mudah-mudahan bisa memberi manfaat untuk anda semua. baiklah, sampai jumpa di postingan artikel lainnya.

Sudah dibaca Dr Badrul Amin Tuduh PAS Sesat, Mahathir Sudah Bertaubat linknya https://malaysiadansekitarnya.blogspot.com/2018/01/dr-badrul-amin-tuduh-pas-sesat-mahathir.html

Subscribe to receive free email updates:

0 Response to "Dr Badrul Amin Tuduh PAS Sesat, Mahathir Sudah Bertaubat"

Posting Komentar