EKONOMI MALAYSIA DIJANGKA KEKAL KUKUH: MOODY’S

EKONOMI MALAYSIA DIJANGKA KEKAL KUKUH: MOODY’S - Hallo sahabat Malaysia dan Sekitarnya, Pada Artikel yang anda baca kali ini dengan judul EKONOMI MALAYSIA DIJANGKA KEKAL KUKUH: MOODY’S, kami telah mempersiapkan artikel ini dengan baik untuk anda baca dan ambil informasi didalamnya. mudah-mudahan isi postingan Artikel Berita, Artikel Budaya, Artikel Kabar, Artikel Malaysia, Artikel Melayu, Artikel News, Artikel Politik, Artikel Ragam, Artikel Sosial, Artikel Terbaru, Artikel Terkini, Artikel Update, yang kami tulis ini dapat anda pahami. baiklah, selamat membaca.

Judul : EKONOMI MALAYSIA DIJANGKA KEKAL KUKUH: MOODY’S
link : EKONOMI MALAYSIA DIJANGKA KEKAL KUKUH: MOODY’S

Baca juga


EKONOMI MALAYSIA DIJANGKA KEKAL KUKUH: MOODY’S

Pertumbuhan kukuh ekonomi Malaysia yang dicatatkan pada 2017 dijangka berterusan pada tahun ini serta dalam jangka sederhana, sekali gus menyokong penarafan kredit negara ini, kata Moody’s Investors Service (Moody’s).

Firma penarafan terkemuka antarabangsa itu mengunjurkan Keluaran Dalam Negara Kasar (KDNK) Malaysia berkembang pada purata 5.2 peratus pada 2018, dipacu projek infrastruktur yang mega yang mana akan merangsang pelaburan awam dan swasta.

Ia berkata, profil kredit Malaysia pada paras A3 stabil disokong ekonomi Malaysia yang pelbagai dan besar, sumber alam yang mencukupi serta prospek pertumbuhan jangka sederhana yang kukuh.

Namun, tanggungan hutang atau leveraj yang semakin bertambah, termasuk dalam sektor isi rumah, bakal memberikan cabaran.

“Walaupun trend defisit fiskal berkurangan kekal, pelaksanaan pengukuhan fiskal berterusan kekal sebagai cabaran utama kredit.

“Justeru, struktur hutang yang baik dan tabungan domestik yang besar membantu mengekang risiko yang ditimbulkan daripada beban hutang kerajaan yang tinggi,” katanya.

Walaupun akaun semasa mencatatkan lebihan, Moody’s Investors Service berkata, Malaysia terus terdedah kepada potensi turun naik tidak menentu dalam aliran masuk modal, sebahagiannya berikutan kehadiran pelabur asing yang aktif.

Kecukupan rizab asing kekal rendah jika dibandingkan dengan negara yang mendapat penarafan A yang lain. – BHOnline


EKONOMI MALAYSIA DIJANGKA KEKAL KUKUH: MOODY’S

Sekianlah artikel EKONOMI MALAYSIA DIJANGKA KEKAL KUKUH: MOODY’S kali ini, mudah-mudahan bisa memberi manfaat untuk anda semua. baiklah, sampai jumpa di postingan artikel lainnya.

Sudah dibaca EKONOMI MALAYSIA DIJANGKA KEKAL KUKUH: MOODY’S linknya https://malaysiadansekitarnya.blogspot.com/2018/02/ekonomi-malaysia-dijangka-kekal-kukuh.html

Subscribe to receive free email updates:

0 Response to "EKONOMI MALAYSIA DIJANGKA KEKAL KUKUH: MOODY’S"

Posting Komentar