Projek pasir Selangor: Chegubard jumpa SPRM...

Projek pasir Selangor: Chegubard jumpa SPRM... - Hallo sahabat Malaysia dan Sekitarnya, Pada Artikel yang anda baca kali ini dengan judul Projek pasir Selangor: Chegubard jumpa SPRM..., kami telah mempersiapkan artikel ini dengan baik untuk anda baca dan ambil informasi didalamnya. mudah-mudahan isi postingan Artikel Berita, Artikel Budaya, Artikel Kabar, Artikel Malaysia, Artikel Melayu, Artikel News, Artikel Politik, Artikel Ragam, Artikel Sosial, Artikel Terbaru, Artikel Terkini, Artikel Update, yang kami tulis ini dapat anda pahami. baiklah, selamat membaca.

Judul : Projek pasir Selangor: Chegubard jumpa SPRM...
link : Projek pasir Selangor: Chegubard jumpa SPRM...

Baca juga


Projek pasir Selangor: Chegubard jumpa SPRM...

Pengasas Solidariti Anak Muda Malaysia (SAMM) Badrul Hisham Shaharin menyerahkan dokumen hampir 300 muka surat kepada Suruhanjaya Pencegahan Rasuah Malaysia (SPRM) berhubung sindiket yang terlibat dalam penyelewengan dan penipuan untuk mendapatkan tender projek perlombongan pasir di Selangor.

Badrul Hisham yang lebih dikenali sebagai Chegubard berkata dokumen itu terdiri daripada dokumen perjanjian, surat tawaran, gambar-gambar berkaitan, dokumen transaksi bank, salinan laporan polis dan juga surat akuan bersumpah yang terlibat mendedahkan kegiatan itu.

Dalam laporan SPRM itu, beliau menamakan empat individu yang dipercayai memalsukan surat kerajaan negeri, pelbagai agensi dan pihak berkuasa dalam kelulusan tender perlombongan pasir.

“Berdasarkan jumlah dokumen yang dikumpul, kami menjangkakan sindiket itu memperdayakan orang ramai dan mengaut keuntungan melebihi RM500,000 komisen daripada aktiviti ini,” katanya ketika ditemui sebelum membuat laporan di Ibu Pejabat SPRM di sini hari ini.

Sehubungan itu, beliau berharap SPRM akan melakukan siasatan dan tindakan segera berhubung rasuah, pecah amanah, salah guna kuasa dan kedudukan yang berlaku.


Projek pasir Selangor: Chegubard jumpa SPRM...

Sekianlah artikel Projek pasir Selangor: Chegubard jumpa SPRM... kali ini, mudah-mudahan bisa memberi manfaat untuk anda semua. baiklah, sampai jumpa di postingan artikel lainnya.

Sudah dibaca Projek pasir Selangor: Chegubard jumpa SPRM... linknya https://malaysiadansekitarnya.blogspot.com/2018/01/projek-pasir-selangor-chegubard-jumpa.html

Subscribe to receive free email updates:

0 Response to "Projek pasir Selangor: Chegubard jumpa SPRM..."

Posting Komentar