Polis akan ambil keterangan pelakon lepas tembakan tanpa lesen

Polis akan ambil keterangan pelakon lepas tembakan tanpa lesen - Hallo sahabat Malaysia dan Sekitarnya, Pada Artikel yang anda baca kali ini dengan judul Polis akan ambil keterangan pelakon lepas tembakan tanpa lesen, kami telah mempersiapkan artikel ini dengan baik untuk anda baca dan ambil informasi didalamnya. mudah-mudahan isi postingan Artikel Berita, Artikel Budaya, Artikel Kabar, Artikel Malaysia, Artikel Melayu, Artikel News, Artikel Politik, Artikel Ragam, Artikel Sosial, Artikel Terbaru, Artikel Terkini, Artikel Update, yang kami tulis ini dapat anda pahami. baiklah, selamat membaca.

Judul : Polis akan ambil keterangan pelakon lepas tembakan tanpa lesen
link : Polis akan ambil keterangan pelakon lepas tembakan tanpa lesen

Baca juga


Polis akan ambil keterangan pelakon lepas tembakan tanpa lesen

TH EMALAYSIAN TIMES
 

PARIT: Polis akan memanggil seorang pelakon lelaki untuk memberi keterangan berhubung satu video yang tular memaparkan dirinya menembak menggunakan senapang patah tanpa memiliki lesen di Kampung Parit Jerman, Sitiawan.

Ketua Polis Daerah Perak Tengah Supt Mohamad Zainal Abdullah berkata pihaknya turut memanggil individu berumur 20-an yang juga rakan artis berkenaan kerana dipercayai merakam video tersebut pada 26 Julai 2016 bagi membantu siasatan.

Katanya hasil siasatan awal mendapati senapang patah tersebut adalah milik bapa saudara artis itu yang berumur 70 tahun yang memiliki lesen bagi senjata api itu dan warga emas itu telah memberi keterangan kepada polis semalam.

“Hasil siasatan semasa video dirakam, pelesen (bapa saudara) dikatakan sedang menembak seekor kera di belakang rumahnya yang juga ladang sawit. Pelakon tersebut yang tidak mempunyai lesen dikatakan mahu cuba menembak dan melepaskan dua tembakan ke udara,” katanya dalam sidang media di Ibu Pejabat Polis Daerah (IPD) Perak Tengah di sini hari ini.

Pelakon itu dijangka hadir ke IPD kira-kira pukul 2 petang nanti bagi memberi keterangan berhubung kejadian itu, katanya.

Mohamad Zainal berkata polis turut merampas senapang patah itu dan menurutnya kes disiasat mengikut Seksyen 41, Seksyen 8, dan Seksyen 39 Akta Senjata 1960 yang membawa hukuman penjara melebihi tujuh tahun atau denda tidak lebih RM10,000 atau kedua-duanya jika disabit kesalahan.– Bernama



Polis akan ambil keterangan pelakon lepas tembakan tanpa lesen

Sekianlah artikel Polis akan ambil keterangan pelakon lepas tembakan tanpa lesen kali ini, mudah-mudahan bisa memberi manfaat untuk anda semua. baiklah, sampai jumpa di postingan artikel lainnya.

Sudah dibaca Polis akan ambil keterangan pelakon lepas tembakan tanpa lesen linknya https://malaysiadansekitarnya.blogspot.com/2018/01/polis-akan-ambil-keterangan-pelakon.html

Subscribe to receive free email updates:

0 Response to "Polis akan ambil keterangan pelakon lepas tembakan tanpa lesen"

Posting Komentar