Tutup Hotel, Jamal Yunos Saman Pejabat Daereah & Tanah Sabak Bernam

Tutup Hotel, Jamal Yunos Saman Pejabat Daereah & Tanah Sabak Bernam - Hallo sahabat Malaysia dan Sekitarnya, Pada Artikel yang anda baca kali ini dengan judul Tutup Hotel, Jamal Yunos Saman Pejabat Daereah & Tanah Sabak Bernam, kami telah mempersiapkan artikel ini dengan baik untuk anda baca dan ambil informasi didalamnya. mudah-mudahan isi postingan Artikel Berita, Artikel Budaya, Artikel Kabar, Artikel Malaysia, Artikel Melayu, Artikel News, Artikel Politik, Artikel Ragam, Artikel Sosial, Artikel Terbaru, Artikel Terkini, Artikel Update, yang kami tulis ini dapat anda pahami. baiklah, selamat membaca.

Judul : Tutup Hotel, Jamal Yunos Saman Pejabat Daereah & Tanah Sabak Bernam
link : Tutup Hotel, Jamal Yunos Saman Pejabat Daereah & Tanah Sabak Bernam

Baca juga


Tutup Hotel, Jamal Yunos Saman Pejabat Daereah & Tanah Sabak Bernam

KUALA LUMPUR: Datuk Seri Jamal Yunos memfailkan saman terhadap Pejabat Daerah dan Tanah Sabak Bernam serta dua pihak lain atas penutupan hotel miliknya di Sekinchan, minggu lalu.
Jamal bersama peguamnya, Mohd Nasser Yusof, memfailkan saman itu di Pejabat Pendaftar Mahkamah Sesyen dengan menamakan Pejabat Daerah dan Tanah Sabak Bernam, Majlis Daerah Sabak Bernam (MDSB) serta kerajaan negeri Selangor sebagai defendan pertama hingga ketiga.
Ketua Umno Bahagian Sungai Besar itu mendakwa tindakan itu ialah satu bentuk “penyalahgunaan kuasa” dan dilakukan tanpa mengikut undang-undang.
Jamal berkata, penutupan itu adalah tindakan membalas dendam terhadap “protes tuala” di luar Bangunan Sultan Salahuddin Abdul Aziz Shah di Shah Alam, pada 21 Disember lalu, bagi membantah cara kerajaan negeri menangani gangguan bekalan air besar-besaran pada minggu lalu.
Jamal memohon perintah injunksi bagi menyekat MDSB menutup premisnya serta memotong bekalan air dan elektrik.
Beliau turut memohon ganti rugi bagi perobohan sebahagian premisnya dan kerosakan berjumlah RM140,000 kerana menghentikan operasi hotelnya serta kos perundangan.
“Tindakan yang diambil itu melulu, terutamanya bila tidak ada usaha untuk memulakan perbincangan sebelum penutupan itu dikuatkuasakan,” kata Jamal yang membaca daripada satu kenyataan.
Beliau mendakwa sudah banyak kali mengemukakan permohonan lesen perniagaan sepanjang 5 tahun hotelnya beroperasi.
“Bagaimanapun, permohonan itu ditolak setiap kali kerana tidak diluluskan majlis diketuai Pakatan Harapan.
“(Tindakan yang diambil itu) didorong dendam dan mala fide (niat jahat) untuk protes (tuala),” katanya.
Sebahagian premis Sekin Fishermen Village Hotel & Resort dirobohkan pada 22 Disember lalu dengan alasan pemilik menjalankan aktiviti perhotelan tanpa lesen, selepas MDSB menghantar notis perintah menutup hotel di Jalan Pantai Redang, Sekinchan berkuat kuasa Khamis lalu dan pemeriksaan semula akan dibuat pada 4 Januari depan.
Jamal bagaimanapun “merasmikan” hotel miliknya itu pada Jumaat lalu dengan berkata: “Ini hak saya, tanah saya. Kesalahan saya hanyalah tidak memiliki lesen kerana mereka tidak berikan. MDSB dikawal ahli majlis dan mereka sengaja tidak beri lesen.”
Pagi tadi, Jamal “menyerang” Pejabat Daerah dan Tanah Sabak Bernam bagi mendapatkan penjelasan berhubung status tanah yang diragui di sekitar Sekinchan dan mengugut akan menyewa jentera untuk merobohkan pusat judi, kedai urut serta karaoke haram di kawasan terbabit, jika pihak berkuasa tidak mengambil tindakan terhadap mereka. #sumber


Tutup Hotel, Jamal Yunos Saman Pejabat Daereah & Tanah Sabak Bernam

Sekianlah artikel Tutup Hotel, Jamal Yunos Saman Pejabat Daereah & Tanah Sabak Bernam kali ini, mudah-mudahan bisa memberi manfaat untuk anda semua. baiklah, sampai jumpa di postingan artikel lainnya.

Sudah dibaca Tutup Hotel, Jamal Yunos Saman Pejabat Daereah & Tanah Sabak Bernam linknya https://malaysiadansekitarnya.blogspot.com/2016/12/tutup-hotel-jamal-yunos-saman-pejabat.html

Subscribe to receive free email updates:

0 Response to "Tutup Hotel, Jamal Yunos Saman Pejabat Daereah & Tanah Sabak Bernam"

Posting Komentar