Polis: Hujan Luar Biasa Punca Tanah Runtuh Di Cameron Highlands

Polis: Hujan Luar Biasa Punca Tanah Runtuh Di Cameron Highlands - Hallo sahabat Malaysia dan Sekitarnya, Pada Artikel yang anda baca kali ini dengan judul Polis: Hujan Luar Biasa Punca Tanah Runtuh Di Cameron Highlands, kami telah mempersiapkan artikel ini dengan baik untuk anda baca dan ambil informasi didalamnya. mudah-mudahan isi postingan Artikel Berita, Artikel Budaya, Artikel Kabar, Artikel Malaysia, Artikel Melayu, Artikel News, Artikel Politik, Artikel Ragam, Artikel Sosial, Artikel Terbaru, Artikel Terkini, Artikel Update, yang kami tulis ini dapat anda pahami. baiklah, selamat membaca.

Judul : Polis: Hujan Luar Biasa Punca Tanah Runtuh Di Cameron Highlands
link : Polis: Hujan Luar Biasa Punca Tanah Runtuh Di Cameron Highlands

Baca juga


Polis: Hujan Luar Biasa Punca Tanah Runtuh Di Cameron Highlands

CAMERON HIGHLANDS: Insiden tanah runtuh dan banjir kilat di beberapa kawasan di sini Ahad lalu bukan berpunca daripada kegiatan pencerobohan tanah.
Ketua Polis Daerah Cameron Highlands, DSP Hasadid A Hamid (foto) sebaliknya berkata, kejadian itu disebabkan taburan hujan melebihi kadar normal sehingga membawa kepada pergerakan cerun pada hari tersebut.
Katanya, berdasarkan maklumat Jabatan Meteorologi, pada hari kejadian, Tanah Rata menerima curahan hujan dari 2 petang sehingga 5 petang melebihi 100mm melepasi tahap normal 20mm.
“Hasil siasatan polis, Jabatan Kerja Raya, Majlis Daerah serta Jabatan Bomba dan Penyelamat Malaysia Cameron Highlands mendapati banjir kilat dan tanah runtuh berpunca daripada curahan dan limpahan air hujan luar biasa,” katanya kepada pemberita di lokasi tanah runtuh membabitkan rumah peranginan Tenaga Nasional Bhd (TNB) ‘The Sharples’ hari ini.
Dalam kejadian Ahad lalu, runtuhan menyebabkan bahagian hadapan rumah penginapan itu serta 4 kenderaan rosak, namun tiada kemalangan jiwa dilaporkan.
Selain itu, tanah runtuh dan pokok tumbang juga berlaku di Kilometer 55, Jalan Tapah-Tanah Rata berhampiran ladang Bharat Tea; Kilometer 59, Jalan Tapah-Tanah Rata berhampiran Oly Apartment; dan Jalan Perdah, manakala perumahan polis di Tanah Rata dilanda banjir kilat. #sumber


Polis: Hujan Luar Biasa Punca Tanah Runtuh Di Cameron Highlands

Sekianlah artikel Polis: Hujan Luar Biasa Punca Tanah Runtuh Di Cameron Highlands kali ini, mudah-mudahan bisa memberi manfaat untuk anda semua. baiklah, sampai jumpa di postingan artikel lainnya.

Sudah dibaca Polis: Hujan Luar Biasa Punca Tanah Runtuh Di Cameron Highlands linknya https://malaysiadansekitarnya.blogspot.com/2016/12/polis-hujan-luar-biasa-punca-tanah.html

Subscribe to receive free email updates:

0 Response to "Polis: Hujan Luar Biasa Punca Tanah Runtuh Di Cameron Highlands"

Posting Komentar