Pengusaha Bas TransMalaya Nafi Minta 'Surat Nikah' Sebelum Beli Tiket

Pengusaha Bas TransMalaya Nafi Minta 'Surat Nikah' Sebelum Beli Tiket - Hallo sahabat Malaysia dan Sekitarnya, Pada Artikel yang anda baca kali ini dengan judul Pengusaha Bas TransMalaya Nafi Minta 'Surat Nikah' Sebelum Beli Tiket, kami telah mempersiapkan artikel ini dengan baik untuk anda baca dan ambil informasi didalamnya. mudah-mudahan isi postingan Artikel Berita, Artikel Budaya, Artikel Kabar, Artikel Malaysia, Artikel Melayu, Artikel News, Artikel Politik, Artikel Ragam, Artikel Sosial, Artikel Terbaru, Artikel Terkini, Artikel Update, yang kami tulis ini dapat anda pahami. baiklah, selamat membaca.

Judul : Pengusaha Bas TransMalaya Nafi Minta 'Surat Nikah' Sebelum Beli Tiket
link : Pengusaha Bas TransMalaya Nafi Minta 'Surat Nikah' Sebelum Beli Tiket

Baca juga


Pengusaha Bas TransMalaya Nafi Minta 'Surat Nikah' Sebelum Beli Tiket

PETALING JAYA: Syarikat bas ekspres TransMalaya menafikan pihaknya meminta pasangan Islam mempamerkan sijil nikah sebelum membeli tiket.
Pegawai bahagian perkhidmatan tiket syarikat, Rina Suhara Ramli berkata pihaknya tidak mengenakan syarat sebegitu kepada pelanggan bagi menghormati privasi penumpang.
“Kami tidak pernah minta surat nikah daripada penumpang yang ingin membeli tiket bas. Kami hanya membuat pengasingan tempat duduk berdasarkan jantina.
“Kadangkala kalau penumpang lelaki nak duduk dengan kawan perempuan, kami tidak halang sebab mereka saling mengenali. Bagi pelanggan yang datang seorang diri, kami akan bertanya pilihan mereka. Kita tidak menetapkan syarat terlalu ketat tetapi pada masa sama sedaya upaya cuba menjaga privasi penumpang,” katanya.
Mengulas lanjut, Rina berkata tujuan utama pihaknya membuat peraturan sedemikian untuk mengelak berlakunya gangguan seksual.
“Sekarang banyak sangat kes gangguan seksual, ia menyebabkan penumpang tidak selesa. Kadangkala kalau penumpang duduk bersebelahan lain jantina, mereka segan, jadi kita bagi pilihan asing tempat duduk.
“Kebanyakan pelanggan yang datang sambut baik dengan pendekatan kami buat dan belum ada penumpang mempersoalkan apa kami buat,” katanya.
Usaha itu bagaimanapun diselar peguam dan aktivis, Siti Kasim yang mahu penumpang diberikan kebebasan semasa menaiki bas.
“Saya tidak akan guna syarikat ini. Jika saya hendak duduk sebelah lelaki atau perempuan, itu pilihan saya. Siapa mereka hendak jadi polis moral?” kata Siti.
Mengulas kritikan pihak susulan perlaksanaan tersebut, Rina berkata TransMalaya mengambil positif teguran tersebut dan menjadikannya sebagai salah satu cara untuk pihaknya meningkatkan kualiti perkhidmatan.
TranMalaya beroperasi bagi laluan Jerantut, Temerloh, Kuantan dan mungkin memperluaskan perkhidmatannya ke Kuala Lumpur. #sumber


Pengusaha Bas TransMalaya Nafi Minta 'Surat Nikah' Sebelum Beli Tiket

Sekianlah artikel Pengusaha Bas TransMalaya Nafi Minta 'Surat Nikah' Sebelum Beli Tiket kali ini, mudah-mudahan bisa memberi manfaat untuk anda semua. baiklah, sampai jumpa di postingan artikel lainnya.

Sudah dibaca Pengusaha Bas TransMalaya Nafi Minta 'Surat Nikah' Sebelum Beli Tiket linknya https://malaysiadansekitarnya.blogspot.com/2016/12/pengusaha-bas-transmalaya-nafi-minta.html

Subscribe to receive free email updates:

0 Response to "Pengusaha Bas TransMalaya Nafi Minta 'Surat Nikah' Sebelum Beli Tiket"

Posting Komentar