Jho Low Berada Di UAE

Jho Low Berada Di UAE - Hallo sahabat Malaysia dan Sekitarnya, Pada Artikel yang anda baca kali ini dengan judul Jho Low Berada Di UAE, kami telah mempersiapkan artikel ini dengan baik untuk anda baca dan ambil informasi didalamnya. mudah-mudahan isi postingan Artikel Berita, Artikel Budaya, Artikel Kabar, Artikel Malaysia, Artikel Melayu, Artikel News, Artikel Politik, Artikel Ragam, Artikel Sosial, Artikel Terbaru, Artikel Terkini, Artikel Update, yang kami tulis ini dapat anda pahami. baiklah, selamat membaca.

Judul : Jho Low Berada Di UAE
link : Jho Low Berada Di UAE

Baca juga


Jho Low Berada Di UAE

Jho Low Berada Di UAE | Ahli perniagaan dalam buruan Jho Low dilaporkan menetap di Emeriah Arab Bersatu (UAE) walaupun memperoleh suaka daripada negara lain.

Dia dilapor berperoleh suaka itu atas alasan berdepan “pendakwaan politik” dan atas sebab hak asasi manusia.

Jurucakap Low mengesahkan anak Pulau Pinang itu sedang berada di UAE dan bergerak antara Timur Tengah dan Eropah sejak Jun lalu, lapor The Malaysian Insight.
Iklan

Jurucakap itu sebelum ini dilaporkan berkata, Low turut menghabiskan masa di Kuwait, Arab Saudi dan negara Timur Tengah lain - di mana dia mempunyai “hubungan rapat dengan kerabat diraja” negara itu.


Jho Low Berada Di UAE


Portal itu turut memetik akhbar Singapura Straits Times dan sumber-sumber yang berkata Low diberikan suaka pada Ogos lalu bawah Pengisytiharan Universal Hak Asasi Manusia dan Konsenyen Eropah berkaitan Hak Asasi Manusia.

Memetik sumber dalam bidang undang-undang, Low dilapor ditawarkan suaka susulan tindakan kerajaan Malaysia yang didakwa melakukan tindakan politik dan melanggar hak asasi manusia terhadapnya.

Satu lagi sumber dalam bidang sama berkata Low kini dilindungi undang-undang anatarabangsa, seperti dinikmati Zakir Naik atas alasan mengelakkan mereka mendapat pertuduhan tidak adil di negara asal.

Low dikehendaki di beberapa negara susulan peranannya dalam skandal 1MDB.

Hari ini, dia dilaporkan berjaya mencapai kesepakatan dengan Jabatan Keadilan Amerika Syarikat untuk memulangkan aset bernilai US$700 juga yang didakwa diperoleh dengan menyalahgunakan wang 1MDB.

Jho Low Berada Di UAE


Polis bulan lalu berkata Low menggunakan kekayaanya untuk membeli pengaruh dan bergerak bebas di negara yang tidak didedahkan.

Malaysiakini sudah menghubungi wakil Low susulan laporan itu dan sedang menunggu maklum balasnya. - mk




Berminat beriklan di web Addin?Jika berminat sila send ke 


Iklan
biomineral-penawar-penyakit-dan-masalah-kesihatan-yang-mujarab-dan-semulajadi


Jho Low Berada Di UAE

Sekianlah artikel Jho Low Berada Di UAE kali ini, mudah-mudahan bisa memberi manfaat untuk anda semua. baiklah, sampai jumpa di postingan artikel lainnya.

Sudah dibaca Jho Low Berada Di UAE linknya https://malaysiadansekitarnya.blogspot.com/2019/10/jho-low-berada-di-uae.html

Subscribe to receive free email updates:

0 Response to "Jho Low Berada Di UAE"

Posting Komentar