Pejabat PM keluar kenyataan ekoran penyebaran berita palsu pagi Rabu…

Pejabat PM keluar kenyataan ekoran penyebaran berita palsu pagi Rabu… - Hallo sahabat Malaysia dan Sekitarnya, Pada Artikel yang anda baca kali ini dengan judul Pejabat PM keluar kenyataan ekoran penyebaran berita palsu pagi Rabu…, kami telah mempersiapkan artikel ini dengan baik untuk anda baca dan ambil informasi didalamnya. mudah-mudahan isi postingan Artikel Berita, Artikel Budaya, Artikel Kabar, Artikel Malaysia, Artikel Melayu, Artikel News, Artikel Politik, Artikel Ragam, Artikel Sosial, Artikel Terbaru, Artikel Terkini, Artikel Update, yang kami tulis ini dapat anda pahami. baiklah, selamat membaca.

Judul : Pejabat PM keluar kenyataan ekoran penyebaran berita palsu pagi Rabu…
link : Pejabat PM keluar kenyataan ekoran penyebaran berita palsu pagi Rabu…

Baca juga


Pejabat PM keluar kenyataan ekoran penyebaran berita palsu pagi Rabu…

Pejabat Perdana Menteri pada petang Rabu mengeluarkan satu kenyataan untuk meminta orangramai periksa dulu kesahihan segala berita yang diterima melalui media sosial ekoran penyebaran maklumat palsu berkaitan Datuk Seri Najib Tun Razak pada sebelah pagi.

Maklumat palsu yang disebarkan konon Perdana Menteri hendak membuat pengumuman khas secara live menerusi televisyen pada jam 11.30 pagi Rabu telah mencetuskan pelbagai tandatanya.

Andaian terus berlegar kemungkinan beliau hendak membuat pengumuman mengenai pembubaran Parlimen.

Namun pegawai di pejabat Perdana Menteri yang dihubungi kata ia adalah maklumat palsu.

Tanpa menyebut mengenai penyebaran maklumat berkenaan,kenyataan pejabat Perdana Menteri kata ia sedia maklum mengenai berita palsu melibatkan kerajaan dan Perdana Menteri yang tular dan disebarkan secara meluas di media sosial.

Katanya penyebaran berita palsu adalah gejala tidak sihat yang mampu bawa mudarat bukan saja pada individu tetapi juga pada negara.

Menurut kenyataan itu kerajaan sedang gubal undang-undang bagi tangani gejala ini dan kesalahan bagi penyebaran berita palsu akan dikenakan tindakan sewajarnya.


Pejabat PM keluar kenyataan ekoran penyebaran berita palsu pagi Rabu…

Sekianlah artikel Pejabat PM keluar kenyataan ekoran penyebaran berita palsu pagi Rabu… kali ini, mudah-mudahan bisa memberi manfaat untuk anda semua. baiklah, sampai jumpa di postingan artikel lainnya.

Sudah dibaca Pejabat PM keluar kenyataan ekoran penyebaran berita palsu pagi Rabu… linknya https://malaysiadansekitarnya.blogspot.com/2018/02/pejabat-pm-keluar-kenyataan-ekoran.html

Subscribe to receive free email updates:

0 Response to "Pejabat PM keluar kenyataan ekoran penyebaran berita palsu pagi Rabu…"

Posting Komentar