Pati Mineral Beralkali merupakan khasiat yang menjadi keperluan tubuh untuk kesihatan yang optimum sepanjang hayat manusia. Apabila bercakap tentang air minuman yang terbaik untuk tubuh, masih ramai yang belum mengetahui tentang hal ini. Ini kerana sebahagian besar pengetahuan kita hanya tertumpu kepada fungsi asas air minuman sahaja iaitu air sebagai penghilang dahaga, namun peranan air adalah lebih daripada itu.
Jika anda memerlukan air yang minuman yang terbaik, anda memerlukan air menyihatkan malah boleh memberikan kesan positif kepada kesihatan. Jawapannya ada pada air beralkali. Air alkali mengandungi kandungan mineral beralkali seperti kalsium, magnesium dan kalium yang baik untuk fungsi tubuh badan kita. Ia juga dapat menyeimbangkan paras keasidan dan kealkalian di dalam badan kerana ia berkait dengan tahap kesihatan.
Mungkin ramai yang tidak tahu bahawa punca kita menghidap sesuatu penyakit adalah disebabkan kandungan asid yang tinggi di dalam badan yang boleh menyumbang kepada penyakit. Selain itu, tabiat pemakanan kebanyakan rakyat Malaysia seperti mengambil makanan segera dan air berkarbonat juga menyumbang kepada keasidan di dalam badan.
cara nak beli air beralkali

APA ITU AIR ALKALI

Air alkali adalah air yang telah mengalami proses penambahan ion hidroksida iaitu (OH-) dan ion calcium ataupun oksigen dan ion mineral alkali seperti (sodium, potassium, magnesium dan calcium). Proses penghasilan air alkali ini akan meningkatkan kandungan mineral dalam air dan pH air akan meningkat tinggi sehingga 9.0-10.6 pH. Air alkali yang keluar dari penapis perlu diminum secepat mungkin atau dua hari selepas di tapis untuk mendapat kesan yang optimum.Air minuman yang bersifat alkali adalah yang paling sesuai untuk tubuh kerana dapat meneutralkan asid dalam tubuh badan. Air Zam Zam adalah air minuman yang terbaik kerana bersifat alkali dan mengandungi banyak mineral.
Bercakap mengenai air beralkali.. ramai orang kata… ya.. ya.. memang saya ada mesin air alkali kat rumah saya.. saya baru pasang je!
Ok Alhamdulillah sifat air tersebut sudah bersifat alkali. Kerana sifat beralkali itu telah sama bersifat seperti sifat air, air zam-zam. Iaitu air yang terbaik di muka bumi ini.
Namun juga adakah air beralkali yang anda minum itu mempunyai kandungan mineral yang sangat tinggi dan berkhasiat untuk kesihatan, menyembuhkan penyakit seperti Air Zam-Zam. Dilaporkan Air Zam-Zam ini mengandungi 100 lebih kandungan mineral yang sangat diperlukan oleh tubuh.
Lihatlah bagaimana nenek, atuk, mak ayah, saudara-mara kita atau kita sendiri ke Mekah & Madinah, kita minum Air Zam-Zam dan berdoa. Kita sentiasa rasa sihat dan bertenaga. Allah kurniakan itu semua dengan kita minum Air Zam-Zam yang bersifat Alkali & Bermineral Tinggi.
Bolehkah mesin yang menghasilkan air beralkali itu, mampu juga hasilkan mineral dengan banyak dan mencukupi untuk kita? Jom baca lanjut dibawah !!

KENAPA KITA PERLUKAN AIR ALKALI ?

Air beralkali adalah berbeza dengan air yang biasa kita minum dimana air alkali mengandungi kandungan ion negative yang tinggi serta memiliki tahap didih, kepekatan dan ikatan molekul yang berbeza dengan air paip. Keadaan ini menyebabkan air alkali mampu menyerap masuk ke dalam sel 3 kali ganda lebih cepat berbanding air paip. Struktur molekul yang lebih kecil mampu meningkatkan proses pembuangan toksik yang lebih efektif.
Ion alkali iaitu (OH-) dan ion calcium adalah sumber anti-oksida yang sangat kuat dan apabila ia dalam bentuk cecair bahan ini mampu masuk terus ke dalam sel dan meneutralkan radikal bebas tanpa perlu mengalami proses metabolisma, tidak seperti pil vitamin C, vitamin E dan sebagainya.
Air alkali juga meneutralkan asid dalam badan dan menyeimbangkan pH badan iaitu (6.9 – 7.2). Badan kita memerlukan nisbah keadaan asid : alkali yang seimbang iaitu pada nisbah 4 : 1 ( 4 bahagian alkali dan 1 bahagian asid ) atau 80% alkali dan 20% asid. Makanan yang kita makan boleh terdiri dari asid atau alkali, dan makanan ini apabila di akhir proses penghazaman akan meninggalkan hampas ataupun yang dinamakan (end product). Hampas ini boleh terdiri dari alkali atau asid bergantung pada kandungan mineral yang terdapat dalam makanan.
Apabila badan kita melalui proses metabolisma, makanan tadi akan dibakar untuk mendapatkan tenaga dan sebahagiannya akan disimpan menjadi asid lemak dan asid lemak tadi disimpan di beberapa tempat biasanya dibahagian bawah kulit, peha, tisu dan organ. Apabila pengumpulan asid lemak ini berlebihan maka keadaan ini akan menggangu pH darah kita dan keadaan ini dinamakan asidosis.
Asidosis kemudiannya menggangu perjalanan sistem kelejar dan fungsi organ. Keadaan ini sekiranya berlarutan akan mengundang kepada pelbagai jenis penyakit. Asidosis akan menyebabkan pelbagai penyakit seperti arthritis, darah tinggi, sakit kulit, dan penuaan. Ini boleh diatasi dengan pengambilan makanan yang beralkali iaitu dengan nisbah alkali – asid 4:1 dan pengambilan air yang banyak.
air beralkali untuk gout
Kepentingan keseimbang pH
Organ dalaman manusia amat sensitif terhadap perubahan pH. Seperti contoh, plasma darah dan bendalir yang menyelubungi sel mempunyai pH 7.2 ke 7.45. Penurunan pH darah ke 6.9 akan menyebabkan koma atau berkemungkinan maut. Oleh itu, badan manusia telah dikurniakan dengan beberapa mekanisma untuk menyeimbangkan tahap pH dalam badan. Mekanisma tersebut dikenali sebagai “buffers”. Sistem buffers berupaya untuk mengikat ion-ion atau melepaskannya daripada bendalir apabila kepekatan bendalir itu meningkat atau mengurang, dengan ini badan kita akan berupaya untuk mengekalkan tahap pH yang optimum.
bagaimana untuk menuetralkan asid dalam badan supaya tubuh lebih sihat dan bebas penyakit
Kita Mendapat Pelbagai Penyakit Hari Ini Adalah Disebabkan Oleh Pemakanan Kita Yang Berasid & Tubuh Kita Mengandung Kandungan Asid Yang Tinggi

ADAKAH BADAN KITA BERASID ?

Keasidan boleh menyebabkan pelbagai masalah kesihatan dan penyakit fizikal. Pemakanan yang diambil kini banyak mengandungi unsur-unsur berasid atau yang boleh menyebabkan keasidan badan seperti protin, bijirin (cereal) dan gula. Makanan beralkali diambil dalam kuantiti yang lebih kecil menjadikan kandungan alkali mereka tidak mencukupi untuk meneutralkan lebihan asid. Ini akan mengganggu kesihatan anda.
Makanan perangsang seperti tembakau, teh, kopi dan alkohol juga amat mengasidkan badan dan tidak baik untuk kesihatan. Tekanan hidup dan kegiatan fizikal (yang tidak mencukupi atau berlebihan) juga menyebabkan pengasidan badan anda.
faktor utama serangan penyakit kepada tubuh adalah disebabkan badan yang berasid
Antara tanda-tanda AWAL keasidan badan!
– Kekurangan tenaga, selalu lesu, kehilangan tona fizikal dan pemacu psikik, tubuh terasa berat, perasaan ketidakupayaan.
– Suhu badan yang lebih rendah; kerap berasa sejuk.
– Kecenderungan untuk mendapat jangkitan penyakit berjangkit.
– Kehilangan motivasi, kegembiraan dan semangat.
– Kecenderungan untuk kemurungan .
– Gemuruh, gelisah tanpa sebab, hiperaktif, sensitif dengan bunyi nyaring dan mudah tertekan.
– Muka pucat.
– Sakit kepala.
– Air mata mudah keluar.
– Konjunktivitis (Mata merah).
– Keradangan kornea dan kelopak mata.
– Air liur berasid.
– Gigi longgar.
– Gisi sensitif dan keradangan gusi.
– Ulser di dalam mulut.
– Pecah-pecah di sudut bibir (bahagian kiri-kanan bibir).
– Jangkitan berulang pada tekak dan tonsil.
– Gigi sensitif kepada makanan yang panas, sejuk atau berasid.
– Gigi cenderung untuk retak atau cip.
– Sakit pada saraf gigi.
– Asid perut yang berlebihan.
– Regurgitasi asid (keadaan di mana asid perut mengalir balik ke dalam esofagus dan sehingga ke dalam mulut. Ia adalah asid yang memberikan rasa masam, dan pahit di dalam mulut).
– Gastritis (Keradangan pada lapisan perut).
Ulser.
– Kuku yang nipis dan pecah-pecah dan mudah pecah.
– Rambut kelihatan kusam, pecah-pecah di hujung rambut dan rambut gugur.
– Kulit kering.
– Kulit cenderung untuk gatal-gatal di kawasan-kawasan di mana terdapat banyak peluh.
– Gatal-gatal.
– Kekejangan otot dan kekejangan kaki.
Jika anda ada tanda-tanda seperti disebut di atas, anda berisiko tinggi bakal mendapat penyakit kronik.
Hampir 100% dari kita mengalami masalah-masalah berikut yang disebabkan kandungan asid dalam badan yang terlalu tinggi yang tidak dapat dinuetralkan oleh badan secara semulajadi.

KECUALI KEPADA MEREKA YANG BERUNTUNG DAN BIJAK SETELAH MENGETAHUI RAHSIA BESAR YANG MUDAH INI DALAM MENGATUR MAKANAN & MINUMAN SEHARIAN MEREKA. CEPAT AGAR ANDA TIDAK TERLAMBAT !

ubat merawat masalah badan berasid
marawat-masalah-badan-berasid-dengan-pati-pekat-mineral-beralkali
cara mudah untuk mendapatkan air yang beralkali

KEPENTINGAN AIR ALKALI PADA KESIHATAN

Badan kita berfungsi dengan baik apabila ianya tidak terlalu asid juga tidak terlalu beralkali. Malangnya kebanyakan badan kita telah menjadi berasid disebabkan oleh pemakanan, minuman, tekanan, dan pencemaran yang berada di sekeliling kita.
Keasidan atau kealkalian di ukur dengan “pH”, yang bermula dari pH0 pada bahagian asid kepada pH14 pada bahagian alkali. pH yang neutral adalah pH7. Sistem darah kita sentiasa berusaha untuk melengkapkan diri mereka dalam julat yang sempit pH 7.35 – 7.45. Minum air beralkali membantu badan mengekalkan tahap pH yang sihat.
Buah-buahan dan sayur-sayuran adalah makanan beralkali, manakala banyak makanan lain yang biasa adalah asid dan menghasilkan toksin di dalam badan. Tekanan, merokok, alkohol, dan gaya hidup seharian juga menambah keasidan dalam badan.
Untuk membantu badan menjadi lebih alkali, anda boleh memilih untuk makan : 
80% makanan beralkali (buah-buahan dan sayur-sayuran).
20% makanan diet (bijirin dan sebagainya); atau..
makanan tambahan dengan bahan alkali (seperti jus sayur-sayuran – terutama bit , lobak merah dan sayur-sayuran).
Tetapi diet beralkali boleh menjadi sukar untuk diikuti dan mungkin menjadi membosankan selepas beberapa masa kita mengambilnya. Oleh yang demikian, cara paling mudah untuk membantu badan anda menjadi lebih beralkali adalah dengan meminum, memasak makanan, mencuci sayuran, merawat penyakit, menyapu dikulit dan sebagainya menggunakan PATI PEKAT MINERAL BERALKALI ini
10 kelebihan air alkali & bermineral tinggi
– Memperlancar Sistem Pencernaan
– Air Alkali Membantu Memperlambat Tumbuhnya Zat-Zat Penyebab Kanser
– Perawatan Kecantikan
– Untuk Kesuburan
– Menyihatkan Jantung
– Sebagai Ubat Stroke
– Efek Relaksasi
– Menguruskan Badan
– Tubuh Lebih Bugar
– Penyeimbang tubuh
air pati mineral ajaib penawar 1001 penyakit badan

MERAWAT DAN MENCEGAH PENYAKIT-PENYAKIT BERIKUT DENGAN PATI PEKAT MINERAL BERALKALI INI. RAHSIA HEBAT, MUDAH, PRAKTIKAL, BERKESAN DAN SANGAT DISYORKAN OLEH PAKAR KESIHATAN SEDUNIA

Dengan mengawal TAHAP KEASIDAN TUBUH, kita mampu lebih sihat!
Berikut adalah jenis-jenis penyakit yang sering dialami ramai dari kita yang kadangkala mengundang derita sepanjang hayat yang disebabkan oleh masalah badan berasid terlalu tinggi. Masalah-masalah ini sebenarnya dapat dielakkan jika kita mengetahui dan mengamalkan RAHSIA MUDAH & PRAKTIKAL ini. Namun yang demikian, kita masih boleh berusaha sebelum menjadi lebih terlambat
Kanser Sel
Sel dalam keadaan pH berasid akan menyebabkan perubahan tidak normal pada DNA dan boleh menghasilkan sel kanser.
Kencing Manis
Bahan toksik berasid berkumpul di pankreas menyebabkan fungsinya menjadi lemah dan menghalang penghasilan insulin.
Darah Tinggi 
Toksid berasid dalam badan melekat dan berkumpul di bahagian dinding kapilari darah sehingga saluran darah menjadi sempit dan tersembat. Pengaliran darah melalui kapilari yang sempit ini menyebabkan tekanan darah meningkat.
Darah Rendah 
Toksid berasid menyerap ion kalsium dalam jantung yang mengakibatkan aktiviti jantung menjadi lemah.
Penyakit Buah Pinggang
Pengumpulan toksid berasid dalam buah pinggang akan melemahkan fungsi buah pinggang dan mengakibatkan penyakit buah pinggang.
Osteoporosis
Jika badan kekurangan alkali, tulang akan membekalkan kalsium dan tulang akan menyimpan kalsium jika alkali berlebihan. Namun jika asid terlalu banyak, tulang akan sedikit demi sedikit membekalkan kalsium untuk meneutralkan keadaan berasid dalam badan. Lama kelamaan proses ini akan mengakibatkan osteoporosis.
Gout 
Toksid berasid yang terkumpul di bahagian sendi akan menyebabkan sendi-sendi membengkak dan sakit.
Sembelit 
Usus besar berasid akan mengakibatkan peredaran darah tidak lancar, dinding usus besar berkurangan rembesan pelincir yang menyebabkan sembelit.
Badan kita mengawal pH sendiri menjaganya agar tetap pada atau sangat dekat dengan 7.365 yang mungkin.Ia sangat baik dan ia akan berbuat demikian pada setiap masa. Terlalu jauh dari 7.365 bermakna ia akan menimbulkan isu-isu kesihatan yang serius dan boleh membawa kepada kematian. Apabila tubuh mengandungi terlalu banyak keasidan badan berlebihan (EBA), ia memaksa badan untuk meminjam mineral termasuk kalsium, natrium, kalium, dan magnesium daripada organ-organ dan tulang dan penting untuk penampan (meneutralkan) asid dan selamat keluarkan dari badan. Inilah yang melemahkan sistem anda membuatkan anda lebih mudah dan terdedah kepada keuzuran. Semakin lama dan jumlah asid yang anda terkumpul ke dalam sistem badan, Oleh itu, pH badan anda jatuh dan persekitaran dalaman menjadi lebih dan lebih berasid.
air beralkali untuk ibu mengandung
Berita baik adalah jika anda telah mengalami kesan negatif daripada badan yang terlalu berasid, anda boleh mengembalikan kesihatan anda. Anda boleh mendapatkan kembali kehidupan sihat anda bermula pada hari ini! PATI PEKAT MINERAL BERALKALI adalah terbaik dan terbukti dapat meneutralkan asid dalam badan.
DISAMPING ITU IANYA JUGA MEMBEKALKAN 72 JENIS MINERAL YANG DIPERLUKAN TUBUH UNTUK MELAWAN DAN MERAWAT PENYAKIT DALAM TUBUH BADAN KITA.

rahsia tubuh sihat dengan air beralkali
bagaimana untuk beli dapatkan CMD concentrated mineral drops di johor bahru
KLIK SINI SEKARANG JUGA

KLIK GAMBAR DI ATAS SEKARANG JUGA !!

cara nak beli air beralkali




Klik link ini untuk whatsapp http://wasap.my/60127071981/SayaNakCMD


UNTUK INFO LANJUT SILA KLIK DI SINI..