PAN goyah apabila bersendirian

PAN goyah apabila bersendirian - Hallo sahabat Malaysia dan Sekitarnya, Pada Artikel yang anda baca kali ini dengan judul PAN goyah apabila bersendirian, kami telah mempersiapkan artikel ini dengan baik untuk anda baca dan ambil informasi didalamnya. mudah-mudahan isi postingan Artikel Berita, Artikel Budaya, Artikel Kabar, Artikel Malaysia, Artikel Melayu, Artikel News, Artikel Politik, Artikel Ragam, Artikel Sosial, Artikel Terbaru, Artikel Terkini, Artikel Update, yang kami tulis ini dapat anda pahami. baiklah, selamat membaca.

Judul : PAN goyah apabila bersendirian
link : PAN goyah apabila bersendirian

Baca juga


PAN goyah apabila bersendirian

Tindakan Parti Amanah Negara (PAN) dengan sengaja melibatkan PKR dan Parti Pribumi Bersatu Malaysia (PPBM) amatlah tidak wajar.

“Kenapa apabila PAN mahu bertanding melawan UMNO dan PAS maka dikatakan membawa perpecahan kepada Melayu?

“Keadilan (PKR) dan PPBM juga akan menentang UMNO dan PAS, adakah mereka juga dianggap membawa perpecahan kepada Melayu?”

Kenyataan ini telah dipetik dari Facebook PAN Johor pada Feb 18, 2018. Kenyataan yang dikeluarkan oleh Mohamad Sabu ini mengundang tanda tanya. Apakah sebenarnya yang ingin Mat Sabu sampaikan kepada rakyat?

Apa kaitan PKR dan PPBM dalam masalah antara PAN dengan PAS?

Apa yang dapat saya simpulkan PAN merupakan sebuah parti yang tidak betah bersendirian apabila ‘diserang’.

Melihat daripada keadaan ini jelas menunjukkan PAN goyah apabila bersendirian walaupun hanya berhadapan dengan Presiden PAS, Datuk Seri Abdul Hadi Awang.

Jadi tidak hairanlah jika PAN mengheret PKR dan PPBM sama-sama ke dalam masalah antara PAN dengan PAS. Keadaan ini terjadi bersebab, sebab apa?

Sebab PAN tidak cukup kuat untuk berhadapan dengan masalah mereka secara sendirian. Hal ini menyebabkan mereka memerlukan ‘payung’ untuk berlindung disebalik kelemahan mereka sendiri.

Malah, keadaan ini juga membuktikan bahawa APAN tidak berupaya untuk menyelesaikan masalah dalaman secara efektif dan efisien. Apatah lagi untuk menyelesaikan masalah rakyat jika mereka sedang berhadapan dengan masalah kelak.

Jadi saya menyeru kepada PAN untuk tidak lari daripada isu atau masalah yang mereka hadapi.

Dan janganlah sesekali melibatkan pihak lain untuk menutup kesilapan atau lepas tangan daripada sesuatu isu atau masalah. Hal ini kerana ia menampakkan politik yang sangat tidak matang.

Selepas ini, kita tunggu dan lihat sahaja nanti apa akan jadi jika PAN kalah dalam mana-mana kerusi yang dipertandingkan.

Adakah PAN akan menunding jari kepada mana-mana parti kompenan Pakatan Harapan yang lain?


PAN goyah apabila bersendirian

Sekianlah artikel PAN goyah apabila bersendirian kali ini, mudah-mudahan bisa memberi manfaat untuk anda semua. baiklah, sampai jumpa di postingan artikel lainnya.

Sudah dibaca PAN goyah apabila bersendirian linknya https://malaysiadansekitarnya.blogspot.com/2018/02/pan-goyah-apabila-bersendirian.html

Subscribe to receive free email updates:

0 Response to "PAN goyah apabila bersendirian"

Posting Komentar