Tun M jangan bermain dengan hukum

Tun M jangan bermain dengan hukum - Hallo sahabat Malaysia dan Sekitarnya, Pada Artikel yang anda baca kali ini dengan judul Tun M jangan bermain dengan hukum, kami telah mempersiapkan artikel ini dengan baik untuk anda baca dan ambil informasi didalamnya. mudah-mudahan isi postingan Artikel Berita, Artikel Budaya, Artikel Kabar, Artikel Malaysia, Artikel Melayu, Artikel News, Artikel Politik, Artikel Ragam, Artikel Sosial, Artikel Terbaru, Artikel Terkini, Artikel Update, yang kami tulis ini dapat anda pahami. baiklah, selamat membaca.

Judul : Tun M jangan bermain dengan hukum
link : Tun M jangan bermain dengan hukum

Baca juga


Tun M jangan bermain dengan hukum

KUALA LUMPUR 21 Jan. – Pengerusi Parti Pribumi Bersatu Malaysia (PPBM), Tun Dr. Mahathir Mohamad dinasihatkan agar tidak ‘bermain-main’ dengan hukum sementelah menjadi tembok penghalang kepada sesiapa sahaja yang ingin mengerjakan ibadat haji.

Presiden Pertubuhan Ikatan Kebajikan dan Dakwah Selangor (IKDDS), Rosdi Long berkata, ketelanjuran kata-kata bekas Perdana Menteri berkaitan dana 1Malaysia Development Berhad (1MDB) itu menampakkan beliau sedang bermain ‘wayang politik’ tetapi secara tidak sedar telah mempersendakan hukum Tuhan.

“Majlis Fatwa serta Mufti pun tidak boleh sesuka hati mengeluarkan fatwa. Adakah kuasa veteran politik sepertinya melebihi segala-galanya sehinggakan boleh menentukan mabrur atau tidak ibadah haji seseorang itu.

“Hukum Taklifi atau hukum syarak adalah tertakluk kepada tatacara, rukun haji serta wajib haji yang individu itu kerjakan. Mabrur atau tidak ibadah haji tersebut, itu urusan Allah SWT,” katanya ketika dihubungi Utusan Malaysia di sini hari ini.

Dalam ceramah terbaharunya di Kampung Bukit Jambul, Kedah semalam, Dr. Mahathir mendakwa duit yang kononnya dicuri, merujuk kepada 1MDB adalah haram dan tidak boleh digunakan untuk menunaikan haji.

– UTUSAN ONLINE.


Tun M jangan bermain dengan hukum

Sekianlah artikel Tun M jangan bermain dengan hukum kali ini, mudah-mudahan bisa memberi manfaat untuk anda semua. baiklah, sampai jumpa di postingan artikel lainnya.

Sudah dibaca Tun M jangan bermain dengan hukum linknya https://malaysiadansekitarnya.blogspot.com/2018/01/tun-m-jangan-bermain-dengan-hukum.html

Subscribe to receive free email updates:

0 Response to "Tun M jangan bermain dengan hukum"

Posting Komentar