Tiga penjuru di Permatang Pauh... PAS comfirm letak calon...Kali ini PRU PKR akan Goyang Bebbbb

Tiga penjuru di Permatang Pauh... PAS comfirm letak calon...Kali ini PRU PKR akan Goyang Bebbbb - Hallo sahabat Malaysia dan Sekitarnya, Pada Artikel yang anda baca kali ini dengan judul Tiga penjuru di Permatang Pauh... PAS comfirm letak calon...Kali ini PRU PKR akan Goyang Bebbbb, kami telah mempersiapkan artikel ini dengan baik untuk anda baca dan ambil informasi didalamnya. mudah-mudahan isi postingan Artikel Berita, Artikel Budaya, Artikel Kabar, Artikel Malaysia, Artikel Melayu, Artikel News, Artikel Politik, Artikel Ragam, Artikel Sosial, Artikel Terbaru, Artikel Terkini, Artikel Update, yang kami tulis ini dapat anda pahami. baiklah, selamat membaca.

Judul : Tiga penjuru di Permatang Pauh... PAS comfirm letak calon...Kali ini PRU PKR akan Goyang Bebbbb
link : Tiga penjuru di Permatang Pauh... PAS comfirm letak calon...Kali ini PRU PKR akan Goyang Bebbbb

Baca juga


Tiga penjuru di Permatang Pauh... PAS comfirm letak calon...Kali ini PRU PKR akan Goyang Bebbbb

Sejak 1999... PAS memberi laluan kepada PKR untuk bertanding di kerusi tradisinya di Pulau Pinang iaitu Permatang Pauh.

Tapi untuk PRU14, tiada lagi kompromi, PAS Pulau Pinang mengesahkan akan meletakkan calon di kerusi tersebut.

Pesuruhjayanya, Muhammad Fauzi Yusof berkata, keputusan berkenaan dibuat kerana kawasan itu merupakan kubu kuat PAS sebelum dipinjamkan kepada PKR.

Tambah beliau, dalam soal ini, pihaknya berharap hasrat berkenaan tidak akan dipersoalkan memandangkan setiap parti politik mempunyai hak bertanding berpandukan prinsip demokrasi.

“Ketika ini, kita (PAS) tidak mempunyai ikatan dengan PKR, jadi kita bebas untuk bertanding di situ (Permatang Pauh), begitu juga sekiranya Datin Seri Dr Wan Azizah Wan Ismail mahu bertanding, itu hak beliau,” katanya dipetik Utusan Malaysia.

Wan Azizah yang juga Presiden PKR sebelum ini mengesahkan beliau akan mempertahankan kerusi berkenaan yang dimenanginya dalam Pilihan Raya Kecil (PRK) 2015.

Untuk rekod, kerusi berkenaan mula dimenangi PKR pada PRU 1999.

PAS kali terakhir bertanding di Parlimen Permatang Pauh pada tahun 1995 dalam pertandingan tiga penjuru dengan calon Barisan Nasional (BN) dan DAP, namun tewas dengan majoriti 23,515 kepada Anwar yang mewakili BN ketika itu.


Tiga penjuru di Permatang Pauh... PAS comfirm letak calon...Kali ini PRU PKR akan Goyang Bebbbb

Sekianlah artikel Tiga penjuru di Permatang Pauh... PAS comfirm letak calon...Kali ini PRU PKR akan Goyang Bebbbb kali ini, mudah-mudahan bisa memberi manfaat untuk anda semua. baiklah, sampai jumpa di postingan artikel lainnya.

Sudah dibaca Tiga penjuru di Permatang Pauh... PAS comfirm letak calon...Kali ini PRU PKR akan Goyang Bebbbb linknya https://malaysiadansekitarnya.blogspot.com/2018/01/tiga-penjuru-di-permatang-pauh-pas.html

Subscribe to receive free email updates:

0 Response to "Tiga penjuru di Permatang Pauh... PAS comfirm letak calon...Kali ini PRU PKR akan Goyang Bebbbb"

Posting Komentar