Lagi Petanda PAS Mahu Bantu Umno Bentuk Kerajaan

Lagi Petanda PAS Mahu Bantu Umno Bentuk Kerajaan - Hallo sahabat Malaysia dan Sekitarnya, Pada Artikel yang anda baca kali ini dengan judul Lagi Petanda PAS Mahu Bantu Umno Bentuk Kerajaan, kami telah mempersiapkan artikel ini dengan baik untuk anda baca dan ambil informasi didalamnya. mudah-mudahan isi postingan Artikel Berita, Artikel Budaya, Artikel Kabar, Artikel Malaysia, Artikel Melayu, Artikel News, Artikel Politik, Artikel Ragam, Artikel Sosial, Artikel Terbaru, Artikel Terkini, Artikel Update, yang kami tulis ini dapat anda pahami. baiklah, selamat membaca.

Judul : Lagi Petanda PAS Mahu Bantu Umno Bentuk Kerajaan
link : Lagi Petanda PAS Mahu Bantu Umno Bentuk Kerajaan

Baca juga


Lagi Petanda PAS Mahu Bantu Umno Bentuk Kerajaan

Pas sememangnya berhasrat membantu Umno pada PRU14 selepas parti Islam itu mengumumkan bakal bertanding di lebih 130 kerusi parlimen bagi membentuk kerajaan baharu.

Timbalan Presiden Amanah, Salahuddin Ayub berkata, bagi merealisasikan impian itu katanya, Pas akan bertindak memecah-belah undi Pakatan Harapan pada PRU14 nanti.

“Kalau mereka rasa strategi tiga penjuru itu baik, kami hormati keputusan Pas kerana kami juga bersedia berdepan tiga penjuru. Kami pun mempunyai strategi tersendiri,” katanya.

Ketua Penerangan Bersatu, Datuk Kamaruddin Mohd Noor berkata, berdasarkan rekod terdahulu, Pas hanya mampu untuk menang tidak lebih daripada 10 kerusi sekiranya parti itu bertanding atas kekuatan sendiri.

“Mereka hanya menang lebih daripada 10 kerusi bila bergabung dengan Umno atau Pakatan Rakyat.

“Walaupun Pas kata mereka bersama Gagasan Sejahtera, itu semua wayang sahaja sebab parti yang bersama mereka pun tak ada apa-apa. Dan tindakan mereka ini nampak seolah-olah nak bantu Umno-BN,” ujarnya.

Katanya, kebanyakan pakar dan penganalisis politik turut berpandangan tindakan Pas itu hanya cuba beri kelebihan buat Umno-BN untuk mengekalkan kuasa selepas PRU14.

Kamaruddin berkata, pihaknya juga tidak menolak kemungkinan wujudnya pakatan sulit antara Pas dan Umno di peringkat atasan.

“Namun saya pasti kedua-dua parti itu bakal berdepan kesulitan dalam menterjemahkannya di peringkat akar umbi," katanya. - sinar






Iklan
Image
Image
ImageImage
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image







Lagi Petanda PAS Mahu Bantu Umno Bentuk Kerajaan

Sekianlah artikel Lagi Petanda PAS Mahu Bantu Umno Bentuk Kerajaan kali ini, mudah-mudahan bisa memberi manfaat untuk anda semua. baiklah, sampai jumpa di postingan artikel lainnya.

Sudah dibaca Lagi Petanda PAS Mahu Bantu Umno Bentuk Kerajaan linknya https://malaysiadansekitarnya.blogspot.com/2018/01/lagi-petanda-pas-mahu-bantu-umno-bentuk.html

Subscribe to receive free email updates:

0 Response to "Lagi Petanda PAS Mahu Bantu Umno Bentuk Kerajaan"

Posting Komentar