LEMBAGA JURUTERA SAHKAN YURAN 5 KALI GANDA

LEMBAGA JURUTERA SAHKAN YURAN 5 KALI GANDA - Hallo sahabat Malaysia dan Sekitarnya, Pada Artikel yang anda baca kali ini dengan judul LEMBAGA JURUTERA SAHKAN YURAN 5 KALI GANDA, kami telah mempersiapkan artikel ini dengan baik untuk anda baca dan ambil informasi didalamnya. mudah-mudahan isi postingan Artikel Berita, Artikel Budaya, Artikel Kabar, Artikel Malaysia, Artikel Melayu, Artikel News, Artikel Politik, Artikel Ragam, Artikel Sosial, Artikel Terbaru, Artikel Terkini, Artikel Update, yang kami tulis ini dapat anda pahami. baiklah, selamat membaca.

Judul : LEMBAGA JURUTERA SAHKAN YURAN 5 KALI GANDA
link : LEMBAGA JURUTERA SAHKAN YURAN 5 KALI GANDA

Baca juga


LEMBAGA JURUTERA SAHKAN YURAN 5 KALI GANDA

Lembaga Jurutera Malaysia (BEM) pada tahun lalu telah pun membuat penilaian bahawa yuran perundingan perkhid­matan kejuruteraan untuk projek infrastruktur mega Pulau Pinang termasuk tero­wong dasar laut adalah empat hingga lima kali ganda terlebih tinggi.

Timbalan Pengarah Pasukan Komunikasi Strategik Barisan Nasional, Eric See-To berkata, dalam surat daripada BEM bertarikh 7 Jun 2017, kadar yuran perundingan itu secara maksimum sepatutnya dalam lingkungan RM50 juta hingga RM53 juta.

“Kadar yuran itu bergantung kepada dua keadaan iaitu diberi satu projek sekali gus atau diberi projek dalam empat pakej iaitu tiga jalan raya dan sebuah terowong,” katanya dalam status Facebooknya, semalam.

Dalam status Facebook See-To, beliau turut memuat naik surat rasmi BEM kepada Kerajaan Negeri Pulau Pinang bertarikh 7 Jun 2017 yang menjelaskan kadar anggaran bayaran perundingan yang perlu dibuat oleh kerajaan negeri berkenaan.

Pada tahun lalu, Menteri Kerja Raya, Datuk Seri Fadillah Yusof dan Menteri di Jabatan Perdana Men­teri, Datuk Seri Abdul Rahman Dahlan mengkritik kerajaan Pulau Pinang berhubung projek RM6.34 bilion ber­kenaan.

Kedua-dua menteri berke­naan menyifatkan yuran perundingan sebanyak RM305 juta bagi projek mega itu te­lah melebihi paras si­ling RM41 juta seperti yang ditetapkan BEM.


LEMBAGA JURUTERA SAHKAN YURAN 5 KALI GANDA

Sekianlah artikel LEMBAGA JURUTERA SAHKAN YURAN 5 KALI GANDA kali ini, mudah-mudahan bisa memberi manfaat untuk anda semua. baiklah, sampai jumpa di postingan artikel lainnya.

Sudah dibaca LEMBAGA JURUTERA SAHKAN YURAN 5 KALI GANDA linknya https://malaysiadansekitarnya.blogspot.com/2018/01/lembaga-jurutera-sahkan-yuran-5-kali.html

Subscribe to receive free email updates:

0 Response to "LEMBAGA JURUTERA SAHKAN YURAN 5 KALI GANDA"

Posting Komentar