Jabatan Peguam Negara tolak representasi Adam Rosly

Jabatan Peguam Negara tolak representasi Adam Rosly - Hallo sahabat Malaysia dan Sekitarnya, Pada Artikel yang anda baca kali ini dengan judul Jabatan Peguam Negara tolak representasi Adam Rosly, kami telah mempersiapkan artikel ini dengan baik untuk anda baca dan ambil informasi didalamnya. mudah-mudahan isi postingan Artikel Berita, Artikel Budaya, Artikel Kabar, Artikel Malaysia, Artikel Melayu, Artikel News, Artikel Politik, Artikel Ragam, Artikel Sosial, Artikel Terbaru, Artikel Terkini, Artikel Update, yang kami tulis ini dapat anda pahami. baiklah, selamat membaca.

Judul : Jabatan Peguam Negara tolak representasi Adam Rosly
link : Jabatan Peguam Negara tolak representasi Adam Rosly

Baca juga


Jabatan Peguam Negara tolak representasi Adam Rosly

THE MALAYSIAN TIMES
 


KUALA LUMPUR: Jabatan Peguam Negara menolak representasi Ketua Angkatan Muda Keadilan (AMK) Ampang Datuk Adam Rosly Abdullah bagi mengkaji pertuduhan memberi pernya­taan palsu dan mengemukakan dokumen palsu kepada Suruhanjaya Pencegahan Rasuah Malaysia (SPRM) yang dihadapinya.

Timbalan Pendakwa Raya SPRM Ahmad Akram Gharib memaklumkan perkara itu semasa sebutan kes tersebut hari ini di hadapan Hakim Mahkamah Sesyen Allaudeen Ismail

Allaudeen menetapkan enam hari bermula 8 Feb untuk menyambung perbicaraan kes Adam Rosly yang telahpun bermula pada 9 Jan lepas. Adam Rosly mengemukakan representasi itu pada 12 Jan lepas.

Adam Rosly, 31, yang diwakili peguam Datuk Ahmad Zaidi Zainal dan Datuk Sulaiman Ismail mengaku tidak bersalah atas dua pertuduhan memberi pernya­taan palsu dan empat pertuduhan mengemukakan dokumen palsu kepada SPRM, Februari tahun lalu.

Keenam-enam pertuduhan itu didakwa dilakukan di Ibu pejabat SPRM, Blok D6, Parcel D, Pusat Pentadbiran Kerajaan Perseku­tuan, Putrajaya, pada 9 pagi dan 12.15 tengah hari, 10 Feb 2017 serta pada 9 pagi dan 2 petang, 22 Feb tahun sama.

Pertuduhan memberi pernya­taan palsu mengikut Seksyen 32(8)(c) Akta Pence­gahan Pengubahan Wang Haram, Pencegahan Pembiayaan Keganasan dan Hasil Daripada Aktiviti Haram 2001 manakala pertuduhan mengemukakan dokumen pal­su mengikut Seksyen 89 akta sama yang masing-masing membawa hukuman denda maksimum RM3 juta atau penjara sehingga lima tahun atau kedua-duanya, jika sabit kesalahan.– Bernama



Jabatan Peguam Negara tolak representasi Adam Rosly

Sekianlah artikel Jabatan Peguam Negara tolak representasi Adam Rosly kali ini, mudah-mudahan bisa memberi manfaat untuk anda semua. baiklah, sampai jumpa di postingan artikel lainnya.

Sudah dibaca Jabatan Peguam Negara tolak representasi Adam Rosly linknya https://malaysiadansekitarnya.blogspot.com/2018/01/jabatan-peguam-negara-tolak.html

Subscribe to receive free email updates:

0 Response to "Jabatan Peguam Negara tolak representasi Adam Rosly"

Posting Komentar