Dua pegawai polis direman

Dua pegawai polis direman - Hallo sahabat Malaysia dan Sekitarnya, Pada Artikel yang anda baca kali ini dengan judul Dua pegawai polis direman, kami telah mempersiapkan artikel ini dengan baik untuk anda baca dan ambil informasi didalamnya. mudah-mudahan isi postingan Artikel Berita, Artikel Budaya, Artikel Kabar, Artikel Malaysia, Artikel Melayu, Artikel News, Artikel Politik, Artikel Ragam, Artikel Sosial, Artikel Terbaru, Artikel Terkini, Artikel Update, yang kami tulis ini dapat anda pahami. baiklah, selamat membaca.

Judul : Dua pegawai polis direman
link : Dua pegawai polis direman

Baca juga


Dua pegawai polis direman

ANTARAPOS

Post Pic
 
 
SEREMBAN: Dua pegawai polis berpangkat Inspektor dan Asisten Superintendan ditahan reman selama empat hari selepas dihadapkan ke Mahkamah Khas Reman Seremban, di sini, sebentar tadi, kerana disyaki terlibat dengan rasuah.
 
Penolong Pendaftar Mahkamah Sesyen/Majistret Seremban, Nur Haryatie Mohd Saini membenarkan penahanan kedua-duanya mulai hari ini hingga Selasa depan.
 
Permohonan reman dikemukakan oleh Pegawai Pendakwa Suruhanjaya Pencegahan Rasuah Malaysia (SPRM) Negeri Sembilan, Riduan Kadri.
 
Kedua-dua lelaki berkenaan yang berusia 33 dan 38 tahun, bertugas di Ibu Pejabat Polis Daerah (IPD) Serdang, Selangor.
 
Suspek yang berpangkat Inspektor disyaki meminta suapan sebanyak RM3,500 daripada seorang individu melalui panggilan telefon pada Khamis lalu, sekitar jam 3.30 petang.
 
Tujuannya sebagai balasan agar pekerja kepada individu terbabit tidak dituduh di mahkamah atas kesalahan memiliki telefon bimbit curi jenis Vivo.
 
Suspek juga dipercayai berkongsi sebanyak RM2,000 daripada hasil suapan diterima, bersama penyelianya yang berpangkat Asisten Superintendan.
 
Kes tersebut disiasat mengikut Seksyen 17(a) Akta SPRM 2009 kerana meminta dan menerima rasuah.
 
Jika sabit kesalahan, kedua-duanya boleh dihukum di bawah Seskyen 24 akta sama yang memperuntukkan hukuman penjara maksimum 20 tahun, denda lima kali nilai suapan atau RM10,000 atau mana-mana lebih tinggi.
 
 


Dua pegawai polis direman

Sekianlah artikel Dua pegawai polis direman kali ini, mudah-mudahan bisa memberi manfaat untuk anda semua. baiklah, sampai jumpa di postingan artikel lainnya.

Sudah dibaca Dua pegawai polis direman linknya https://malaysiadansekitarnya.blogspot.com/2018/01/dua-pegawai-polis-direman.html

Subscribe to receive free email updates:

0 Response to "Dua pegawai polis direman"

Posting Komentar