Banyak parti tanding PRU14 beri kelebihan pada BN - Ku Li

Banyak parti tanding PRU14 beri kelebihan pada BN - Ku Li - Hallo sahabat Malaysia dan Sekitarnya, Pada Artikel yang anda baca kali ini dengan judul Banyak parti tanding PRU14 beri kelebihan pada BN - Ku Li, kami telah mempersiapkan artikel ini dengan baik untuk anda baca dan ambil informasi didalamnya. mudah-mudahan isi postingan Artikel Berita, Artikel Budaya, Artikel Kabar, Artikel Malaysia, Artikel Melayu, Artikel News, Artikel Politik, Artikel Ragam, Artikel Sosial, Artikel Terbaru, Artikel Terkini, Artikel Update, yang kami tulis ini dapat anda pahami. baiklah, selamat membaca.

Judul : Banyak parti tanding PRU14 beri kelebihan pada BN - Ku Li
link : Banyak parti tanding PRU14 beri kelebihan pada BN - Ku Li

Baca juga


Banyak parti tanding PRU14 beri kelebihan pada BN - Ku Li

GUA MUSANG: Penyertaan banyak parti yang bertanding pada Pilihan Raya Umum ke-14 (PRU14) akan memberi kelebihan kepada Barisan Nasional (BN) untuk memenanginya, kata Ahli Parlimen Gua Musang Tengku Razaleigh Hamzah. 

Beliau berkata ini kerana parti yang bertanding itu bakal berdepan dengan pecahan undi terutama apabila calonnya yang tiada pengaruh.

Katanya parti pembangkang yang bakal bertanding pada PRU14 adalah daripada serpihan parti asal yang belum mendapat keyakinan rakyat khususnya penduduk luar bandar untuk menyokong parti tersebut.

"Kita (BN) sudah terbukti mendapat sokongan majoriti pengundi pada PRU sebelum ini dan saya yakin BN kekal menerima sokongan rakyat," katanya kepada pemberita selepas merasmikan Mesyuarat Agung Persatuan Ibu Bapa dan Guru (PIBG) Sekolah Kebangsaan (SK) Meranto di sini.

Tengku Razaleigh yang juga Ketua Umno Bahagian Gua Musang, yakin BN tiada masalah untuk mencapai kemenangan namun sama ada akan mendapat majoriti yang lebih besar atau tidak bergantung kepada sokongan rakyat terhadap BN.

Mengulas mengenai tindakan pembangkang yang banyak menyentuh peribadi pemimpin negara terutama Perdana Menteri Datuk Seri Najib Tun Razak, Tengku Razaleigh berkata perjuangan pemimpin parti politik hendaklah berdasarkan kepada pembelaan rakyat dan bukan soal peribadi yang di luar tatacara politik.


Banyak parti tanding PRU14 beri kelebihan pada BN - Ku Li

Sekianlah artikel Banyak parti tanding PRU14 beri kelebihan pada BN - Ku Li kali ini, mudah-mudahan bisa memberi manfaat untuk anda semua. baiklah, sampai jumpa di postingan artikel lainnya.

Sudah dibaca Banyak parti tanding PRU14 beri kelebihan pada BN - Ku Li linknya https://malaysiadansekitarnya.blogspot.com/2018/01/banyak-parti-tanding-pru14-beri.html

Subscribe to receive free email updates:

0 Response to "Banyak parti tanding PRU14 beri kelebihan pada BN - Ku Li"

Posting Komentar