Amaran ribut di perairan Sarawak, Labuan, Selat Melaka

Amaran ribut di perairan Sarawak, Labuan, Selat Melaka - Hallo sahabat Malaysia dan Sekitarnya, Pada Artikel yang anda baca kali ini dengan judul Amaran ribut di perairan Sarawak, Labuan, Selat Melaka, kami telah mempersiapkan artikel ini dengan baik untuk anda baca dan ambil informasi didalamnya. mudah-mudahan isi postingan Artikel Berita, Artikel Budaya, Artikel Kabar, Artikel Malaysia, Artikel Melayu, Artikel News, Artikel Politik, Artikel Ragam, Artikel Sosial, Artikel Terbaru, Artikel Terkini, Artikel Update, yang kami tulis ini dapat anda pahami. baiklah, selamat membaca.

Judul : Amaran ribut di perairan Sarawak, Labuan, Selat Melaka
link : Amaran ribut di perairan Sarawak, Labuan, Selat Melaka

Baca juga


Amaran ribut di perairan Sarawak, Labuan, Selat Melaka

ANTARAPOS

Post Pic
 
 
KUALA LUMPUR: Jabatan Meteorologi Malaysia (MetMalaysia) mengeluarkan amaran ribut petir di perairan Sarawak (Mukah, Bintulu, Rejang dan Miri) dan Wilayah Persekutuan Labuan dijangka berterusan sehingga lewat pagi ini.
 
Menurut kenyataan dikeluarkan di laman web METMalaysia, keadaan itu boleh menyebabkan angin kencang sehingga 50 kilometer sejam (kmsj) dan laut bergelora dengan ombak mencapai ketinggian sehingga 3.5 meter (m) dan berbahaya kepada bot kecil.
 
Selain itu, bagi kategori perkapalan MetMalaysia turut memberi amaran ribut petir menyeluruh dijangka berlaku di perairan Selat Melaka Utara, Reef South dan Labuan dijangka berterusan sehingga lewat pagi ini.
 
Keadaan itu juga menyebabkan angin kencang dengan kelajuan 50 kmsj serta laut bergelora membawa ombak mencapai ketinggian sehingga 3.5 meter dan berbahaya kepada bot kecil.
 
MetMalaysia turut mengeluarkan amaran gempa bumi kuat skala 6.0 Richter di koordinat 55.4 utara 166.5 timur di rantau Komandorskiye Ostrova, timur laut Petropavlovsk Kamchatskiy, Rusia dan timur laut Kudat, Sabah.
 
Kenyataan sama, bagaimanapun tidak menunjukkan ancaman tsunami, selain tiada amaran hujan lebat sehingga awal pagi ini



Amaran ribut di perairan Sarawak, Labuan, Selat Melaka

Sekianlah artikel Amaran ribut di perairan Sarawak, Labuan, Selat Melaka kali ini, mudah-mudahan bisa memberi manfaat untuk anda semua. baiklah, sampai jumpa di postingan artikel lainnya.

Sudah dibaca Amaran ribut di perairan Sarawak, Labuan, Selat Melaka linknya https://malaysiadansekitarnya.blogspot.com/2018/01/amaran-ribut-di-perairan-sarawak-labuan.html

Subscribe to receive free email updates:

0 Response to "Amaran ribut di perairan Sarawak, Labuan, Selat Melaka"

Posting Komentar