Ada Exco Johor Bakal Dipecat?

Ada Exco Johor Bakal Dipecat? - Hallo sahabat Malaysia dan Sekitarnya, Pada Artikel yang anda baca kali ini dengan judul Ada Exco Johor Bakal Dipecat?, kami telah mempersiapkan artikel ini dengan baik untuk anda baca dan ambil informasi didalamnya. mudah-mudahan isi postingan Artikel Berita, Artikel Budaya, Artikel Kabar, Artikel Malaysia, Artikel Melayu, Artikel News, Artikel Politik, Artikel Ragam, Artikel Sosial, Artikel Terbaru, Artikel Terkini, Artikel Update, yang kami tulis ini dapat anda pahami. baiklah, selamat membaca.

Judul : Ada Exco Johor Bakal Dipecat?
link : Ada Exco Johor Bakal Dipecat?

Baca juga


Ada Exco Johor Bakal Dipecat?

Ada Exco Johor Bakal Dipecat? Exco kerajaan Johor, yang juga bapa dan ketua kepada 2 yang ditahan dalam siasatan rasuah dan penyelewengan hartanah baru-baru ini, bercuti berkuat kuasa hari ini selepas pertemuan dengan menteri besar.

Maklumat itu disahkan Exco Datuk Md Jais Sarday ketika dihubungi FMT hari ini.

Menurut Jais, Datuk Abd Latif Bandi bertemu Menteri Besar Datuk Seri Mohamed Khaled Nordin di pejabatnya pada 9.30 pagi hari ini.

Ada Exco Johor Bakal Dipecat? Katanya, Latif memohon cuti untuk menyelesaikan perkara yang melibatkan ahli keluarga dan pegawainya. Beliau akan bercuti sehingga tempoh yang tidak diberitahu.

Exco Perumahan dan Kerajaan Tempatan memohon cuti selepas tangkapan Suruhanjaya Pencegahan Rasuah Malaysia (SPRM) ke atas 6 individu, termasuk anaknya – Ahmad Fauzan Hatim, 25 – dan pegawai khasnya – Muhammad Idzuan Jamalludin – pada Jumaat dalam skandal RM15.5 juta.

Bernama melaporkan sumber sebagai berkata mereka dipercayai terbabit dalam penukaran status rumah Bumiputera kepada bukan Bumiputera dan dipercayai dibuat sejak tahun 2013 yang melibatkan beberapa pemaju di Johor.

Ada Exco Johor Bakal Dipecat?


Aktiviti penukaran status itu menyebabkan mereka yang layak mendapat rumah status Bumiputera tidak mampu untuk membeli rumah.

Menurut Jais, semua urusan di bawah portfolio Latif ditangguhkan buat sementara waktu.

“Jika ada urusan berkaitan dengan pentadbiran, ia dirujuk kepada setiausaha kerajaan negeri. Kalau memerlukan keputusan segera berkaitan dengan dasar, itu boleh dirujuk kepada menteri besar sendiri,” katanya.

Ada Exco Johor Bakal Dipecat? Beliau menambah kelulusan cuti itu tidak bermakna Latif terbabit dalam skandal rasuah dan penyelewengan itu. - fmt



Iklan
Image
Image
Image
Image
Image
Image







Ada Exco Johor Bakal Dipecat?

Sekianlah artikel Ada Exco Johor Bakal Dipecat? kali ini, mudah-mudahan bisa memberi manfaat untuk anda semua. baiklah, sampai jumpa di postingan artikel lainnya.

Sudah dibaca Ada Exco Johor Bakal Dipecat? linknya https://malaysiadansekitarnya.blogspot.com/2017/03/ada-exco-johor-bakal-dipecat.html

Subscribe to receive free email updates:

0 Response to "Ada Exco Johor Bakal Dipecat?"

Posting Komentar