Lebih 10 rumah rosak akibat ribut di Jasin

Lebih 10 rumah rosak akibat ribut di Jasin - Hallo sahabat Malaysia dan Sekitarnya, Pada Artikel yang anda baca kali ini dengan judul Lebih 10 rumah rosak akibat ribut di Jasin, kami telah mempersiapkan artikel ini dengan baik untuk anda baca dan ambil informasi didalamnya. mudah-mudahan isi postingan Artikel Berita, Artikel Budaya, Artikel Kabar, Artikel Malaysia, Artikel Melayu, Artikel News, Artikel Politik, Artikel Ragam, Artikel Sosial, Artikel Terbaru, Artikel Terkini, Artikel Update, yang kami tulis ini dapat anda pahami. baiklah, selamat membaca.

Judul : Lebih 10 rumah rosak akibat ribut di Jasin
link : Lebih 10 rumah rosak akibat ribut di Jasin

Baca juga


Lebih 10 rumah rosak akibat ribut di Jasin

MALAYSIAKINI



Lebih 10 rumah di Kampung Lipat Kajang di sini mengalami kerosakan apabila bumbung diterbangkan angin dalam kejadian ribut semalam.

Pengerusi Jawatankuasa Kemajuan dan Keselamatan Kampung (JKKK) Kampung Lipat Kajang Ibrahim Rasol, 60, berkata tiada mangsa yang cedera dalam kejadian ribut dan hujan lebat itu pada kira-kira jam 5.15 petang.

"Turut mengalami kerosakan ialah gerai-gerai makanan dan bengkel kimpalan akibat angin kencang manakala beberapa pokok tumbang hingga mengakibatkan bekalan elektrik terputus," katanya kepada Bernama malam tadi.

Susulan kejadian itu, katanya tiga rumah terjejas teruk dan tidak dapat dihuni menyebabkan satu keluarga terpaksa ditempatkan di balai raya di kampung itu malam tadi.

Beliau berkata pihaknya masih menjalankan bancian dan nilai kerugian.

Ibrahim berkata terdapat pelbagai agensi tampil memberikan bantuan dan perkhidmatan bagi meringankan beban yang dihadapi penduduk kampung itu akibat bencana itu.

"Antaranya ialah Anggota Dewan Undangan Negeri Rim Datuk Ghazale Muhamad yang juga merupakan Timbalan Exco Pelancongan, Pembangunan Sungai, Pantai dan Pulau-pulau Melaka kerana sudi meluangkan masa melawat mangsa yang terjejas.

"Pihak Tenaga Nasional Berhad turut menyambung semula bekalan elektrik yang terputus selain Jabatan Kebajikan Masyarakat, Telekom Malaysia, Sekretariat Jawatankuasa Pengurusan Banjir Daerah Jasin serta Majlis erbandaran Jasin tampil memberi sumbangan," katanya.- Bernama




Lebih 10 rumah rosak akibat ribut di Jasin

Sekianlah artikel Lebih 10 rumah rosak akibat ribut di Jasin kali ini, mudah-mudahan bisa memberi manfaat untuk anda semua. baiklah, sampai jumpa di postingan artikel lainnya.

Sudah dibaca Lebih 10 rumah rosak akibat ribut di Jasin linknya https://malaysiadansekitarnya.blogspot.com/2016/12/lebih-10-rumah-rosak-akibat-ribut-di.html

Subscribe to receive free email updates:

0 Response to "Lebih 10 rumah rosak akibat ribut di Jasin"

Posting Komentar