Denggi: Hanya 30.6% adakan gotong royong

Denggi: Hanya 30.6% adakan gotong royong - Hallo sahabat Malaysia dan Sekitarnya, Pada Artikel yang anda baca kali ini dengan judul Denggi: Hanya 30.6% adakan gotong royong, kami telah mempersiapkan artikel ini dengan baik untuk anda baca dan ambil informasi didalamnya. mudah-mudahan isi postingan Artikel Berita, Artikel Budaya, Artikel Kabar, Artikel Malaysia, Artikel Melayu, Artikel News, Artikel Politik, Artikel Ragam, Artikel Sosial, Artikel Terbaru, Artikel Terkini, Artikel Update, yang kami tulis ini dapat anda pahami. baiklah, selamat membaca.

Judul : Denggi: Hanya 30.6% adakan gotong royong
link : Denggi: Hanya 30.6% adakan gotong royong

Baca juga


Denggi: Hanya 30.6% adakan gotong royong

SELANGOR KINI              

SHAH ALAM : Kaji selidik dibuat Kementerian Kesihatan pada 2015 berkenaan denggi mendapati hanya 62.3 peratus sahaja masyarakat yang sanggup membersihkan kawasan rumah daripada takungan air.

Ketua Pengarah Kesihatan, Datuk Dr. Noor Hisham Abdullah berkata, dalam komuniti pula, hanya 30.6 peratus yang mengadakan gotong-royong.

Beliau berkata, dapatan Kementerian Kesihatan menunjukkan kesedaran orang ramai tentang demam denggi tidak diaktifkan kepada tindakan pencegahan.

denggiKatanya lagi, demam denggi dipengaruhi oleh faktor musim jangkitan mencapai kemuncak pada awal tahun dan pertengahan tahun.

“Ia dipengaruhi oleh jenis virus, vektor, faktor manusia, alam sekitar dan cuaca.

“Kawasan kotor dan cara pembuangan tidak betul menyebabkan banyak bekas menjadi tempat pembiakan nyamuk,” lapor Sinchew Daily.=EZY=



Denggi: Hanya 30.6% adakan gotong royong

Sekianlah artikel Denggi: Hanya 30.6% adakan gotong royong kali ini, mudah-mudahan bisa memberi manfaat untuk anda semua. baiklah, sampai jumpa di postingan artikel lainnya.

Sudah dibaca Denggi: Hanya 30.6% adakan gotong royong linknya https://malaysiadansekitarnya.blogspot.com/2016/12/denggi-hanya-306-adakan-gotong-royong.html

Subscribe to receive free email updates:

0 Response to "Denggi: Hanya 30.6% adakan gotong royong"

Posting Komentar