Tamparan Hebat Buat Jamal Yunos

Tamparan Hebat Buat Jamal Yunos - Hallo sahabat Malaysia dan Sekitarnya, Pada Artikel yang anda baca kali ini dengan judul Tamparan Hebat Buat Jamal Yunos, kami telah mempersiapkan artikel ini dengan baik untuk anda baca dan ambil informasi didalamnya. mudah-mudahan isi postingan Artikel Berita, Artikel Budaya, Artikel Kabar, Artikel Malaysia, Artikel Melayu, Artikel News, Artikel Politik, Artikel Ragam, Artikel Sosial, Artikel Terbaru, Artikel Terkini, Artikel Update, yang kami tulis ini dapat anda pahami. baiklah, selamat membaca.

Judul : Tamparan Hebat Buat Jamal Yunos
link : Tamparan Hebat Buat Jamal Yunos

Baca juga


Tamparan Hebat Buat Jamal Yunos

Tamparan Hebat Buat Jamal Yunos. Parti Warisan Sabah hari ini menyerahkan usul melarang Datuk Jamal Yunos memasuki negerinya kepada Setiausaha Dewan Undangan Negeri Sabah Bernard Dalinting.

Menurut Daily Express, usul Terence Siambun (Warisan-Moyog) menggesa Kerajaan Negeri supaya menyenaraihitamkan Ketua Umno Bahagian Sungai Besar itu dan melarangnya daripada memasuki Sabah.

Tamparan Hebat Buat Jamal Yunos. “Usul perlu dibenarkan Speaker Syed Abas Syed Ali dan kemudian dibahaskan. Gerakan Baju Merah rasis,” katanya menurut laporan itu.

Tambahnya, usul itu bertujuan menjaga keamanan negerinya. Menurut beliau, rakyat Sabah tidak suka melihat tingkah laku seperti samseng oleh Jamal dan kumpulannya.

Beliau menyeru Ketua Menteri Datuk Seri Musa Aman tidak gentar dengan jawatan Jamal dalam Umno.

Tamparan Hebat Buat Jamal Yunos


“Musa perlu bersama rakyat,” kata Siambun. “Gerakan Baju Merah tidak boleh dibenarkan masuk dan membahayakan ketenteraman awam di Sabah.”

Siambun, yang keluar daripada PKR baru-baru ini, memberi contoh Gerakan Baju Merah menakut-nakutkan masyarakat Cina yang menyokong Bersih 2.0.

Katanya tindakan mereka jelas menunjukkan gerakan itu melanggar undang-undang.


Tamparan Hebat Buat Jamal Yunos


Tegasnya pihak berkuasa tidak boleh melayan rakyat Sabah sepertimana layanan yang diterima rakyat di Tanah Melayu.

“Gerakan Baju Merah tidak berjuang untuk Sabah atau rakyat Malaysia,” katanya menurut laporan itu. - fmt



Iklan
Image
Image
Image
Image
Image






Tamparan Hebat Buat Jamal Yunos

Sekianlah artikel Tamparan Hebat Buat Jamal Yunos kali ini, mudah-mudahan bisa memberi manfaat untuk anda semua. baiklah, sampai jumpa di postingan artikel lainnya.

Sudah dibaca Tamparan Hebat Buat Jamal Yunos linknya https://malaysiadansekitarnya.blogspot.com/2016/11/tamparan-hebat-buat-jamal-yunos.html

Subscribe to receive free email updates:

0 Response to "Tamparan Hebat Buat Jamal Yunos"

Posting Komentar