Prof Khoo Kay Kim: Beri Peluang Kepada Orang Biasa Jadi Presiden FAM

Prof Khoo Kay Kim: Beri Peluang Kepada Orang Biasa Jadi Presiden FAM - Hallo sahabat Malaysia dan Sekitarnya, Pada Artikel yang anda baca kali ini dengan judul Prof Khoo Kay Kim: Beri Peluang Kepada Orang Biasa Jadi Presiden FAM, kami telah mempersiapkan artikel ini dengan baik untuk anda baca dan ambil informasi didalamnya. mudah-mudahan isi postingan Artikel Berita, Artikel Budaya, Artikel Kabar, Artikel Malaysia, Artikel Melayu, Artikel News, Artikel Politik, Artikel Ragam, Artikel Sosial, Artikel Terbaru, Artikel Terkini, Artikel Update, yang kami tulis ini dapat anda pahami. baiklah, selamat membaca.

Judul : Prof Khoo Kay Kim: Beri Peluang Kepada Orang Biasa Jadi Presiden FAM
link : Prof Khoo Kay Kim: Beri Peluang Kepada Orang Biasa Jadi Presiden FAM

Baca juga


Prof Khoo Kay Kim: Beri Peluang Kepada Orang Biasa Jadi Presiden FAM

PETALING JAYA: Tan Sri Prof Khoo Kay Khim berharap pemilihan Presiden Persatuan Bola Sepak Malaysia (FAM) penggal 2017-2021 menyaksikan pencalonan orang kebanyakan yang arif dalam bidang bola sepak.
Katanya tampuk badan induk bola sepak lazimnya dipimpin ahli politik, ahli perniagaan dan orang ternama, tetapi pencapaian bola sepak negara tidak memberangsangkan.
Barangkali sudah sampai masanya “orang biasa” yang mempunyai pengalaman dan pengetahuan yang luas diberi peluang, katanya.
“Orang-orang itu mesti ada pengalaman, bukan kerana kedudukan sosial dan politik. Itu bukan kelayakan. Kelayakan mesti berdasarkan pengalaman dan pengetahuan.”
“Setakat ini pencapaian bola sepak kita tidak ada apa-apa,” katanya kepada FMT, mengulas pemilihan yang akan diadakan pada 25 Mac tahun depan.
“Kalau pasukan masih selalu kalah…lawan Timor-Leste pun kalah…susahlah nak naikkan ranking dunia,” tambahnya.
Semakan ranking dunia terbaharu Persekutuan Bola Sepak Antarabangsa (FIFA) pada Oktober 2016 menunjukkan Malaysia corot 19 kedudukan ke tangga 164 di dunia.
Jawatan presiden bagi penggal 2014-2018 disandang Tengku Mahkota Pahang Tengku Abdullah Sultan Ahmad Shah.
FAM berkata pencalonan perlu dikemukakan selewat-lewatnya 23 Januari dan senarai akhir akan disahkan pada 20 Februari.
“Orang biasa perlu diberi peluang menjadi presiden FAM untuk 2 atau 3 tahun dan baru kita boleh lihat kejayaan yang ada. Kalau tidak, dia sendiri mesti berundur dan beri peluang kepada orang lain,” kata Kay Khim. #sumber


Prof Khoo Kay Kim: Beri Peluang Kepada Orang Biasa Jadi Presiden FAM

Sekianlah artikel Prof Khoo Kay Kim: Beri Peluang Kepada Orang Biasa Jadi Presiden FAM kali ini, mudah-mudahan bisa memberi manfaat untuk anda semua. baiklah, sampai jumpa di postingan artikel lainnya.

Sudah dibaca Prof Khoo Kay Kim: Beri Peluang Kepada Orang Biasa Jadi Presiden FAM linknya https://malaysiadansekitarnya.blogspot.com/2016/11/prof-khoo-kay-kim-beri-peluang-kepada.html

Subscribe to receive free email updates:

0 Response to "Prof Khoo Kay Kim: Beri Peluang Kepada Orang Biasa Jadi Presiden FAM"

Posting Komentar