JPJ nafi kes viral cukai jalan naik harga...

JPJ nafi kes viral cukai jalan naik harga... - Hallo sahabat Malaysia dan Sekitarnya, Pada Artikel yang anda baca kali ini dengan judul JPJ nafi kes viral cukai jalan naik harga..., kami telah mempersiapkan artikel ini dengan baik untuk anda baca dan ambil informasi didalamnya. mudah-mudahan isi postingan Artikel Berita, Artikel Budaya, Artikel Kabar, Artikel Malaysia, Artikel Melayu, Artikel News, Artikel Politik, Artikel Ragam, Artikel Sosial, Artikel Terbaru, Artikel Terkini, Artikel Update, yang kami tulis ini dapat anda pahami. baiklah, selamat membaca.

Judul : JPJ nafi kes viral cukai jalan naik harga...
link : JPJ nafi kes viral cukai jalan naik harga...

Baca juga


JPJ nafi kes viral cukai jalan naik harga...

Jabatan Pengangkutan Jalan (JPJ) menafikan terdapat kenaikan kadar fi Lesen Kenderaan Motor (LKM) yang melibatkan kenderaan jenis 800cc ke atad bermula Januari tahun hadapan.

JPJ dalam kenyataannya berkata, informasi yang tersebar luas melalui media sosial dan aplikasi Whatsapps itu tidak tepat dan palsu.

"JPJ memandang serius isu kenaikan kadar fi LKM kerana boleh menimbulkan salah faham dikalangan masyarakat awam.

"Kami juga ingin menasihati orang ramai agar tidak mudah terpengaruh dan mempercayai sebarang mesej melalui media sosial dan aplikaso Whatsapps yang tidak mempunyai sumber sah," katanya hari ini.

Pihak JPJ turut meminta orang ramai merujuk terus kepada jabatan tersebut jika terdapat sebarang kemusykilan dan tidak turut serta menyebarkan maklumat palsu.

Menerusi aplikasi Whatsapps, terdapat mesej yang disebarkan menunjukkan peningkatan kadar bayaran fi melibatkan kenderaan 800 cc ke atas.

Berikut merupakan mesej yang disebarkan melalui aplikasi tersebut :

600cc = RM20 + RM5 (25%)
1.3cc = RM70 + RM17.50 (25%)
1.5cc = RM90 + RM22.50 (25%)
1.8cc = RM279.20 + RM69.80 (25%)
2.0cc = RM378.50 + RM94.60 (25%)
2.4cc = RM729.60 + RM185.40 (25%)

Roadtax kereta dari 880c ke atas naik 25% bermula Jan 2017, bermkna naik dalam Rm 168.50 ,& insuran  secara automatic naik dalam 25% jugak.


JPJ nafi kes viral cukai jalan naik harga...

Sekianlah artikel JPJ nafi kes viral cukai jalan naik harga... kali ini, mudah-mudahan bisa memberi manfaat untuk anda semua. baiklah, sampai jumpa di postingan artikel lainnya.

Sudah dibaca JPJ nafi kes viral cukai jalan naik harga... linknya https://malaysiadansekitarnya.blogspot.com/2016/11/jpj-nafi-kes-viral-cukai-jalan-naik.html

Subscribe to receive free email updates:

0 Response to "JPJ nafi kes viral cukai jalan naik harga..."

Posting Komentar