Penamaan Calon PRK Tanjung Piai

Penamaan Calon PRK Tanjung Piai - Hallo sahabat Malaysia dan Sekitarnya, Pada Artikel yang anda baca kali ini dengan judul Penamaan Calon PRK Tanjung Piai, kami telah mempersiapkan artikel ini dengan baik untuk anda baca dan ambil informasi didalamnya. mudah-mudahan isi postingan Artikel Berita, Artikel Budaya, Artikel Kabar, Artikel Malaysia, Artikel Melayu, Artikel News, Artikel Politik, Artikel Ragam, Artikel Sosial, Artikel Terbaru, Artikel Terkini, Artikel Update, yang kami tulis ini dapat anda pahami. baiklah, selamat membaca.

Judul : Penamaan Calon PRK Tanjung Piai
link : Penamaan Calon PRK Tanjung Piai

Baca juga


Penamaan Calon PRK Tanjung Piai

Penamaan Calon PRK Tanjung Piai | Proses penamaan calon bagi Pilihan Raya Kecil (PRK) Parlimen Tanjung Piai bermula pada jam 9 pagi ini di Dewan Jubli Intan Pontian.

Calon-calon mempunyai tempoh selama sejam iaitu sehingga 10 pagi ini untuk mengemukakan borang pencalonan masing-masing sebelum nama calon yang layak bertanding akan diumumkam kira-kira pada jam 11 pagi.

PRK kesembilan sejak Pilihan Raya Umum ke-14 (PRU14) tahun lalu menyaksikan Pakatan Harapan (PH) diwakili Ketua Bahagian Parti Pribumi Bersatu Malaysia (Bersatu) Tanjung Piai, Karmaine Sardini, 66, untuk mempertahankan kerusi terbabit.

PH akan bertempur dengan empat lagi calon iaitu bekas penyandang kerusi itu, Datuk Seri Dr Wee Jeck Seng, 55, dari BN dan Timbalan Setiausaha Agung Nasional Gerakan merangkap Naib Ketua Wanita Nasional parti itu, Wendy Subramaniam, 38 tahun.

Penamaan Calon PRK Tanjung Piai


Selain itu, Parti Barisan Jemaah Islamiah (Berjasa) juga akan bertanding dengan mempertaruhkan Presidennya sendiri, Datuk Dr Badhrulhisham Abdul Aziz.

Turut akan bertanding adalah seorang calon Bebas yang mewakili Gabungan Teksi Semalaysia (GTSM), Datuk Shamsubahrin Ismail.

Perarakan PH berlangsung jam 8.15 pagi tadi dari Stadium Pontian dengan dihadiri pemimpin-pemimpin dari Bersatu, AMANAH, PKR dan DAP.



Berminat beriklan di web Addin?Jika berminat sila send ke 


Iklan
biomineral-penawar-penyakit-dan-masalah-kesihatan-yang-mujarab-dan-semulajadi


Penamaan Calon PRK Tanjung Piai

Sekianlah artikel Penamaan Calon PRK Tanjung Piai kali ini, mudah-mudahan bisa memberi manfaat untuk anda semua. baiklah, sampai jumpa di postingan artikel lainnya.

Sudah dibaca Penamaan Calon PRK Tanjung Piai linknya https://malaysiadansekitarnya.blogspot.com/2019/11/penamaan-calon-prk-tanjung-piai.html

Subscribe to receive free email updates:

0 Response to "Penamaan Calon PRK Tanjung Piai"

Posting Komentar