ZAMAN KRONI KAPITALIS BERAKHIR SEJAK NAJIB MEMERINTAH...ITU LAH MADEY MARAH DAN KELUAR UMNO TU

ZAMAN KRONI KAPITALIS BERAKHIR SEJAK NAJIB MEMERINTAH...ITU LAH MADEY MARAH DAN KELUAR UMNO TU - Hallo sahabat Malaysia dan Sekitarnya, Pada Artikel yang anda baca kali ini dengan judul ZAMAN KRONI KAPITALIS BERAKHIR SEJAK NAJIB MEMERINTAH...ITU LAH MADEY MARAH DAN KELUAR UMNO TU, kami telah mempersiapkan artikel ini dengan baik untuk anda baca dan ambil informasi didalamnya. mudah-mudahan isi postingan Artikel Berita, Artikel Budaya, Artikel Kabar, Artikel Malaysia, Artikel Melayu, Artikel News, Artikel Politik, Artikel Ragam, Artikel Sosial, Artikel Terbaru, Artikel Terkini, Artikel Update, yang kami tulis ini dapat anda pahami. baiklah, selamat membaca.

Judul : ZAMAN KRONI KAPITALIS BERAKHIR SEJAK NAJIB MEMERINTAH...ITU LAH MADEY MARAH DAN KELUAR UMNO TU
link : ZAMAN KRONI KAPITALIS BERAKHIR SEJAK NAJIB MEMERINTAH...ITU LAH MADEY MARAH DAN KELUAR UMNO TU

Baca juga


ZAMAN KRONI KAPITALIS BERAKHIR SEJAK NAJIB MEMERINTAH...ITU LAH MADEY MARAH DAN KELUAR UMNO TU

Zaman kroni kapitalis sudah berakhir dan perubahan ini perlu dikekalkan demi kebaikan rakyat, kata Ketua Kluster Politik, Keselamatan dan Hal Ehwal Antarabangsa, Majlis Profesor Negara (MPN), Prof Datuk Seri Dr Mohamed Mustafa Ishak.

Beliau berkata Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Tun Razak sudah berada di landasan yang betul dan tidak perlu dipengaruhi oleh pihak tertentu.

Dr Mohamed berkata kepimpinan terbuka Najib harus dihargai dan diteruskan agar dapat memberikan peluang yang sama untuk semua pihak berkebolehan dan berbakat.

“Zaman memberi kepada individu tertentu (kroni) mesti berakhir kerana banyak pihak, terutama dalam kalangan bumiputera, yang layak dan berkemampuan. Ini dilakukan Najib,” katanya dalam satu kenyataan.

Beliau berkata demikian ketika mengulas kenyataan Najib baru-baru ini bahawa beberapa program pembangunan negara di bawah bekas seorang pemimpin sebelum ini membawa beban yang tidak perlu kepada rakyat dalam bentuk sekumpulan kroni kapitalis meraih kekayaan daripadanya.

Dalam ucapannya di Invest Malaysia 2018, Perdana Menteri juga menegaskan bahawa kerajaan di bawah kepimpinannya, telah berjanji untuk menamatkan kronisme.

Mengulas lanjut, Mohamed berkata beliau bersetuju bahawa pendekatan kepimpinan masa lalu yang hanya menguntungkan kumpulan tertentu telah menyebabkan masalah yang tidak perlu bagi rakyat.

Sementara itu, penganalisis politik Universiti Sains Malaysia Profesor, Dr Sivamurugan Pandian berkata setiap pemimpin mempunyai cara dan gaya yang berbeza mendekati rakyat.

“Najib melalui transformasi nasional dan ekonomi memberi keutamaan kepada B40 serta M40. Pendekatan banyak memberi kesan kepada kelompok memerlukan melalui RMK-11 (Rancangan Malaysia Ke-11)

“Itu perbezaan dengan kepemimpinan sebelum ini. Pendekatan Tun (Dr) Mahathir (Mohamad) lebih bersifat pembangunan fizikal saja berbanding Najib,” katanya. –Utaranews


ZAMAN KRONI KAPITALIS BERAKHIR SEJAK NAJIB MEMERINTAH...ITU LAH MADEY MARAH DAN KELUAR UMNO TU

Sekianlah artikel ZAMAN KRONI KAPITALIS BERAKHIR SEJAK NAJIB MEMERINTAH...ITU LAH MADEY MARAH DAN KELUAR UMNO TU kali ini, mudah-mudahan bisa memberi manfaat untuk anda semua. baiklah, sampai jumpa di postingan artikel lainnya.

Sudah dibaca ZAMAN KRONI KAPITALIS BERAKHIR SEJAK NAJIB MEMERINTAH...ITU LAH MADEY MARAH DAN KELUAR UMNO TU linknya https://malaysiadansekitarnya.blogspot.com/2018/01/zaman-kroni-kapitalis-berakhir-sejak.html

Subscribe to receive free email updates:

0 Response to "ZAMAN KRONI KAPITALIS BERAKHIR SEJAK NAJIB MEMERINTAH...ITU LAH MADEY MARAH DAN KELUAR UMNO TU"

Posting Komentar