Taktik Pindah Pengundi Terbongkar

Taktik Pindah Pengundi Terbongkar - Hallo sahabat Malaysia dan Sekitarnya, Pada Artikel yang anda baca kali ini dengan judul Taktik Pindah Pengundi Terbongkar, kami telah mempersiapkan artikel ini dengan baik untuk anda baca dan ambil informasi didalamnya. mudah-mudahan isi postingan Artikel Berita, Artikel Budaya, Artikel Kabar, Artikel Malaysia, Artikel Melayu, Artikel News, Artikel Politik, Artikel Ragam, Artikel Sosial, Artikel Terbaru, Artikel Terkini, Artikel Update, yang kami tulis ini dapat anda pahami. baiklah, selamat membaca.

Judul : Taktik Pindah Pengundi Terbongkar
link : Taktik Pindah Pengundi Terbongkar

Baca juga


Taktik Pindah Pengundi Terbongkar

Taktik Pindah Pengundi Terbongkar. PKR mendesak polis mengambil tindakan sewajarnya terhadap individu-individu yang memberi maklumat palsu kepada Suruhanjaya Pilihan Raya (SPR) dan Jabayan Pendaftaran Negara (JPN) atas tujuan bagi menukar pusat mengundi dalam PRU14 nanti.

Bendahari Agungnya, Datin Paduka Tan Yee Kew berkata, sebelum ini, pihaknya telah melakukan bancian dan siasatan di rumah-rumah pengundi sekitar Wangsa Maju dan memperolehi bukti di mana terdapat individu disyaki bukan pemastautin tetap di alamat terlibat.

Taktik Pindah Pengundi Terbongkar. "Malah, pemilik alamat-alamat tersebut juga tidak mengetahui dan mengenali individu-individu yang dinyatakan itu.

"Maka pada bulan Ogos dan November tahun lalu, kami telah membuat laporan terhadap 1,429 individu terlibat yang dipercayai telah memberi maklumat palsu kepada SPR dan JPN bagi tujuan tersebut," katanya ketika sidang media di Ibu Pejabat PKR sebentar tadi.

Namun begitu, Yee Kew berkata, selepas laporan tersebut dibuat, tiada sebarang perkembangan lanjut mengenai permasalahan itu malah polis hanya memanggil seorang individu yang merupakan pengadu untuk merakamkan keterangannya pada 9 November tahun lalu.

Berikutan itu, Yee Kew berkata beliau merasa amat kecewa memandangkan jenayah serius seperti ini tidak disiasat secara menyeluruh dan efektif oleh pihak polis.

Taktik Pindah Pengundi Terbongkar


"Ketua Polis Daerah Wangsa Maju sebelum ini dalam kenyataannya kepada media memaklumkan bahawa laporan kami telah dihantar ke SPR untuk tindakan selanjut dan meminta kami merujuk pihak berkenaan untuk maklumat lanjut.

"Jawapan ini tidak boleh diterima memandangkan walaupun SPR ada kuasa menghukum seseorang individu yang memberi maklumat palsu dalam kad pengenalannya, namun ini adalah tanggungjawab polis untuk menyiasat perkara ini dibawah Kanun Keseksaan," katanya.

Tambah Yes Kew, sekiranya polis tidak memberikan sebarang maklum balas mengenai perkara ini dalam masa satu minggu, pihaknya akan mengemukakan aduan secara rasmi kepada Suruhanjaya Intergriti Agensi Penguatkuasaan (EAIC) selepas ini.


Taktik Pindah Pengundi Terbongkar


Dalam pada itu, Naib Presiden PKR, Nurul Izzah Anwar berkata permasalahan ini bukannya perkara baru dan ia merupakan isu serius yang perlu diberi perhatian oleh pihak bertanggungjawab.

Nurul Izzah berkata, Pegerusi SPR, Tan Sri Mohd Hashim Abdullah sebelum ini turut menyatakan bahawa permasalahan sebegini sepatutnya menjadi tanggungjawab polis bagi mengambil tindakan selanjutnya.

"Pengerusi SPR sendiri telah sahkan tapi mengapa sehingga kini tiada sebarang tindakan diambil oleh polis?

Taktik Pindah Pengundi Terbongkar. "Jika suri rumah dan penganggur ditahan kerana mengkritik perdana menteri, mengapa individu-individu ini tidak dikenakan tindakan," katanya. - sinar





Iklan
Image
Image
ImageImage
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image







Taktik Pindah Pengundi Terbongkar

Sekianlah artikel Taktik Pindah Pengundi Terbongkar kali ini, mudah-mudahan bisa memberi manfaat untuk anda semua. baiklah, sampai jumpa di postingan artikel lainnya.

Sudah dibaca Taktik Pindah Pengundi Terbongkar linknya https://malaysiadansekitarnya.blogspot.com/2018/01/taktik-pindah-pengundi-terbongkar.html

Subscribe to receive free email updates:

0 Response to "Taktik Pindah Pengundi Terbongkar"

Posting Komentar