PAN TURUT ‘MENIKUS’ DI NEGERI KEDAH

PAN TURUT ‘MENIKUS’ DI NEGERI KEDAH - Hallo sahabat Malaysia dan Sekitarnya, Pada Artikel yang anda baca kali ini dengan judul PAN TURUT ‘MENIKUS’ DI NEGERI KEDAH, kami telah mempersiapkan artikel ini dengan baik untuk anda baca dan ambil informasi didalamnya. mudah-mudahan isi postingan Artikel Berita, Artikel Budaya, Artikel Kabar, Artikel Malaysia, Artikel Melayu, Artikel News, Artikel Politik, Artikel Ragam, Artikel Sosial, Artikel Terbaru, Artikel Terkini, Artikel Update, yang kami tulis ini dapat anda pahami. baiklah, selamat membaca.

Judul : PAN TURUT ‘MENIKUS’ DI NEGERI KEDAH
link : PAN TURUT ‘MENIKUS’ DI NEGERI KEDAH

Baca juga


PAN TURUT ‘MENIKUS’ DI NEGERI KEDAH

PARLIMEN Pendang sepatutnya ditandingi PAN melihat kepada kerusi itu yang pernah dimenangi Pas malah tidak dapat dinafikan berbanding dengan sekutu lain termasuk Parti Pribumi Bersatu Malaysia (PPBM), PAN lebih kuat di situ.

Namun akhirnya, PAN terpaksa menyerahkan Pendang kepada PPBM.

Tetapi apa yang lebih malang demi untuk memenangkan hati PPBM, PAN yang kini dilihat terpaksa berhempas pulas mengatur strategi di kawasan itu.

Itu termasuk menggunakan taktik licik apabila cuba merampas pengundi Pas di kawasan tersebut melihat kepada kecenderungan parti itu berkunjung dan membawa pemimpin Pakatan Harapan termasuk Tun Dr. Mahathir Mohamad ke situ untuk berceramah.

Kawasan yang menjadi tumpuan adalah peti undi yang dimenangi oleh Pas pada pilihan raya umum sebelum ini.

Apa yang pasti taktik tersebut terpaksa digunakan setelah PPBM mahupun PAN gagal untuk mempengaruhi pengundi lain yang jelasnya masih memberi sokongan padu kepada UMNO melalui penyandangnya, Datuk Othman Abdul.

Ahli Parlimen Pendang itu dalam satu kenyataannya semalam memberitahu, UMNO Bahagian Pendang tidak goyah walaupun pemimpin pembangkang sering menghamburkan kata nista dalam siri ceramah mereka di kawasan tersebut.

Kembali kepada PAN, sesuatu yang pasti mereka terpaksa berpuas hati dengan pembahagian tiga kerusi daripada 15 Parlimen di Kedah termasuk di kawasan kubu Barisan Nasional termasuk Padang Terap yang pasti menjerat leher sendiri kelak.

Barangkali ini yang dikatakan kifarah untuk PAN yang memberontak dan memusuhi Pas namun kehilangan apa yang diinginkan gara-gara sikap menikus mereka sendiri.
– Utusan Online


PAN TURUT ‘MENIKUS’ DI NEGERI KEDAH

Sekianlah artikel PAN TURUT ‘MENIKUS’ DI NEGERI KEDAH kali ini, mudah-mudahan bisa memberi manfaat untuk anda semua. baiklah, sampai jumpa di postingan artikel lainnya.

Sudah dibaca PAN TURUT ‘MENIKUS’ DI NEGERI KEDAH linknya https://malaysiadansekitarnya.blogspot.com/2018/01/pan-turut-menikus-di-negeri-kedah.html

Subscribe to receive free email updates:

0 Response to "PAN TURUT ‘MENIKUS’ DI NEGERI KEDAH"

Posting Komentar