Bukan Sahaja Muhyiddin Kena ‘Rampas’, Jawatan PM Pakatan Pembangkang Pun Kena Sapu Sekali

Bukan Sahaja Muhyiddin Kena ‘Rampas’, Jawatan PM Pakatan Pembangkang Pun Kena Sapu Sekali - Hallo sahabat Malaysia dan Sekitarnya, Pada Artikel yang anda baca kali ini dengan judul Bukan Sahaja Muhyiddin Kena ‘Rampas’, Jawatan PM Pakatan Pembangkang Pun Kena Sapu Sekali, kami telah mempersiapkan artikel ini dengan baik untuk anda baca dan ambil informasi didalamnya. mudah-mudahan isi postingan Artikel Berita, Artikel Budaya, Artikel Kabar, Artikel Malaysia, Artikel Melayu, Artikel News, Artikel Politik, Artikel Ragam, Artikel Sosial, Artikel Terbaru, Artikel Terkini, Artikel Update, yang kami tulis ini dapat anda pahami. baiklah, selamat membaca.

Judul : Bukan Sahaja Muhyiddin Kena ‘Rampas’, Jawatan PM Pakatan Pembangkang Pun Kena Sapu Sekali
link : Bukan Sahaja Muhyiddin Kena ‘Rampas’, Jawatan PM Pakatan Pembangkang Pun Kena Sapu Sekali

Baca juga


Bukan Sahaja Muhyiddin Kena ‘Rampas’, Jawatan PM Pakatan Pembangkang Pun Kena Sapu Sekali

KUALA LUMPUR, 22 Jan – Ketua Penerangan UMNO Johor, Datuk Samsol Bari Jamali berkata kenyataan seorang bekas pemimpin Parti Pribumi Bersatu Malaysia (PPBM) yang mendakwa Tun Dr Mahathir Mohamad telah ‘merampas’ parti itu daripada presidennya Tan Sri Muhyiddin Yassin bukanlah perkara memeranjatkan.

Menurut beliau hari ini, bukan sahaja parti berkenaan malah Dr Mahathir telah ‘menakluk’ perkongsian sementara pakatan harapan apabila Pengerusi PPBM itu  dicalonkan sebagai bakal perdana menteri sementara mereka.

“Hari ini kita dapat lihat bagaimana pimpinan pakatan harapan yang dulunya musuh politik dan benci kepada Dr Mahathir tetapi hari ini juga mereka ‘tarik hand brake’ terhadap pelbagai serangan yang dihalakan kepada Dr Mahathir sekian lama.

“Tahniah kepada pimpinan pakatan harapan yang hari ini memperlihatkan diri mereka yang benar-benar kecanduan kuasa.  Seharusnya perkara ini dilihat dan dinilai secara mendalam bagaimana mereka ini  tidak berprinsip semata-mata untuk menjayakan perkongsian sementara itu,” katanya kepada UMNO-Online, di sini, hari ini.

Seorang bekas pemimpin Parti Pribumi Bersatu Malaysia (PPBM) dilaporkan mendakwa Tun Dr Mahathir Mohamad telah ‘merampas’ parti itu daripada presidennya Tan Sri Muhyiddin Yassin.

Kamarulzaman Habibur Rahman, yang menjadi anggota Majlis Pimpinan Tertinggi parti sebelum keluar parti pada April lalu, berkata yang pimpinan parti pada mulanya ingin menjadikan Muhyiddin sebagai pemimpin utama parti itu.

“Ketika itu majlis pimpinan tertinggi melihat Muhyiddin yang perlu diketengahkan. Beliau juga mungkin melihat dirinya sendiri sebagai calon perdana menteri. Beliau merupakan bekas timbalan perdana menteri, maka berdasarkan pengalaman beliau yang paling sesuai,” katanya di Kuala Lumpur baru-baru ini.

Samsol yang juga Pengerusi Kelab Penyokong Barisan Nasional (BNBBC) Johor seterusnya menambah perkongsian sementara menerusi pakatan harapan penuh dengan rasa curiga mencurigai antara satu dengan yang lain.

Atas dasar berkenaanlah katanya lagi rakyat perlu membuat perbandingan dengan apa yang ditonjolkan oleh BN hari ini dalam memastikan kesinambungan kebertanggungjawaban yang berterusan.

“Daripada sudut setiakawan sesama mereka, kita boleh lihat dan boleh nilai sejujur-jujurnya sejauh mana perkongsian sementara itu,” ujarnya. -MediaUMNO


Bukan Sahaja Muhyiddin Kena ‘Rampas’, Jawatan PM Pakatan Pembangkang Pun Kena Sapu Sekali

Sekianlah artikel Bukan Sahaja Muhyiddin Kena ‘Rampas’, Jawatan PM Pakatan Pembangkang Pun Kena Sapu Sekali kali ini, mudah-mudahan bisa memberi manfaat untuk anda semua. baiklah, sampai jumpa di postingan artikel lainnya.

Sudah dibaca Bukan Sahaja Muhyiddin Kena ‘Rampas’, Jawatan PM Pakatan Pembangkang Pun Kena Sapu Sekali linknya https://malaysiadansekitarnya.blogspot.com/2018/01/bukan-sahaja-muhyiddin-kena-rampas.html

Subscribe to receive free email updates:

0 Response to "Bukan Sahaja Muhyiddin Kena ‘Rampas’, Jawatan PM Pakatan Pembangkang Pun Kena Sapu Sekali"

Posting Komentar