Skandal Hartanah Johor Buktikan UMNO BN Gagal Bela Bumiputera

Skandal Hartanah Johor Buktikan UMNO BN Gagal Bela Bumiputera - Hallo sahabat Malaysia dan Sekitarnya, Pada Artikel yang anda baca kali ini dengan judul Skandal Hartanah Johor Buktikan UMNO BN Gagal Bela Bumiputera, kami telah mempersiapkan artikel ini dengan baik untuk anda baca dan ambil informasi didalamnya. mudah-mudahan isi postingan Artikel Berita, Artikel Budaya, Artikel Kabar, Artikel Malaysia, Artikel Melayu, Artikel News, Artikel Politik, Artikel Ragam, Artikel Sosial, Artikel Terbaru, Artikel Terkini, Artikel Update, yang kami tulis ini dapat anda pahami. baiklah, selamat membaca.

Judul : Skandal Hartanah Johor Buktikan UMNO BN Gagal Bela Bumiputera
link : Skandal Hartanah Johor Buktikan UMNO BN Gagal Bela Bumiputera

Baca juga


Skandal Hartanah Johor Buktikan UMNO BN Gagal Bela Bumiputera


KUALA LUMPUR: Penyelewengan melibatkan pertukaran status hartanah bumiputera di Johor baru-baru ini merupakan bukti kukuh kerajaan UMNO – Barisan Nasional gagal melindungi kepentingan bumiputera.
Timbalan Presiden Parti Amanah Negara, Salahuddin Ayub berkata, tindakan jijik itu telah mencemarkan nilai integriti warga Johor yang patut dipelihara bagi memastikan pentadbiran negeri bebas dari budaya rasuah.
“Saya ingin mempersoalkan kelemahan pentadbiran negeri Johor yang seolah-olah mudah bagi mereka untuk mengekspoitasi wang rakyat.
“Bayangkan dengan wang yang begitu banyak bocor itu, kita boleh manfaatkan kepada rakyat Johor dengan pelbagai projek dan bantuan untuk rakyat,” tegasnya, seperti yang dipetik portal berita Malaysia Dateline.
Dalam pada itu, Salahuddin turut mahu semua pegawai kerajaan Johor, termasuk Menteri Besar Datuk Seri Khaled Nordin mengisytiharkan harta sebagaimana yang pernah disarankan beberapa pimpinan Pakatan Harapan sebelum ini.
Beliau kemudiannya meminta siasatan dilakukan terhadap seluruh anggota Exco negeri bagi memastikan tidak wujud unsur penyelewengan lain dalam kerajaan negeri.
“Ini kerana kes yang melibatkan jutaan wang rakyat ini perlu kepada siasatan menyeluruh,” ujarnya.
Enam lelaki termasuk anak serta pegawai khas penjawat awam Johor baru-baru ini ditahan kerana disyaki terlibat rasuah dan penyelewengan hartanah di negeri itu.
Mereka dipercayai terlibat dalam penukaran status rumah-rumah bumiputera kepada bukan bumiputera secara tidak sah sejak 2013. #sumber


Skandal Hartanah Johor Buktikan UMNO BN Gagal Bela Bumiputera

Sekianlah artikel Skandal Hartanah Johor Buktikan UMNO BN Gagal Bela Bumiputera kali ini, mudah-mudahan bisa memberi manfaat untuk anda semua. baiklah, sampai jumpa di postingan artikel lainnya.

Sudah dibaca Skandal Hartanah Johor Buktikan UMNO BN Gagal Bela Bumiputera linknya https://malaysiadansekitarnya.blogspot.com/2017/03/skandal-hartanah-johor-buktikan-umno-bn.html

Subscribe to receive free email updates:

0 Response to "Skandal Hartanah Johor Buktikan UMNO BN Gagal Bela Bumiputera"

Posting Komentar