Mungkinkah usul Hadi dicetak semula?

Mungkinkah usul Hadi dicetak semula? - Hallo sahabat Malaysia dan Sekitarnya, Pada Artikel yang anda baca kali ini dengan judul Mungkinkah usul Hadi dicetak semula?, kami telah mempersiapkan artikel ini dengan baik untuk anda baca dan ambil informasi didalamnya. mudah-mudahan isi postingan Artikel Berita, Artikel Budaya, Artikel Kabar, Artikel Malaysia, Artikel Melayu, Artikel News, Artikel Politik, Artikel Ragam, Artikel Sosial, Artikel Terbaru, Artikel Terkini, Artikel Update, yang kami tulis ini dapat anda pahami. baiklah, selamat membaca.

Judul : Mungkinkah usul Hadi dicetak semula?
link : Mungkinkah usul Hadi dicetak semula?

Baca juga


Mungkinkah usul Hadi dicetak semula?

 ARIF ATAN

Zulhazmi ShariffZulhazmi ShariffPetikan Aturan Urusan Mesyuarat (AUM) bertarikh 7 Mac nanti berkenaan usul persendirian Ahli Parlimen Marang, Datuk Seri Abdul Hadi Awang bagi pindaan Akta 355 yang tular di media sosial difahamkan tersilap cetak.

Peguam Zulhazmi Shariff ketika dihubungi Malaysia Dateline hari ini memberitahu, pernyataan pada AUM itu merupakan usul lama rang undang-undang (RUU) tersebut sebelum ditukar pada penangguhan kali kedua.

Hal berkenaan, ujar ahli Biro Guaman DAP Kedah itu telah disahkan Menteri di Jabatan Perdana Menteri Datuk Seri Azalina Othman Said.

"Saya dimaklumkan bahawa usul dalam 7 Mac 2017 telah silap dicetak oleh pihak Parlimen dan disahkan oleh Azalina.

"Usul tersebut sebenarnya sudah dipinda pada 24 November 2016 oleh Haji Hadi dengann menetapkan had hukuman 30 tahun penjara, RM100, 000 denda dan 100 sebatan," jelasnya yang pernah bertanding jawatan Ketua Pemuda Pas pada 2013.

Mengulas lanjut, beliau menjangkakan usul pindaan lebih tiga bulan lalu oleh Presiden Pas itu akan dicetak kembali pada sidang Dewan Rakyat penggal kelima yang bakal bersambung mulai 6 Mac ini.

"Jadi, saya rasa AUM 7 Mac 2017 akan dicetak semula dengan memasukkan usul Haji Hadi yang baru seperti mana usul pindaan pada 24 November 2016," kata Zulhazmi lagi.

Pas sebelum ini mendakwa telah berjaya menarik ratusan ribu peserta untuk himpunan menyokong pindaan Akta 355 di Padang Merbok di ibu negara pada 18 Februari lalu.

Abdul Hadi buat kali pertama membawakan cadangan bagi meminda Akta Mahkamah Syariah (Bidang Kuasa Jenayah) 1965 itu di Dewan Rakyat pada 26 Mei 2016 tetapi menangguhkan pembentangan dan sekali lagi berlaku pada 24 November tahun lalu.

Hukuman syariah yang diperuntukkan pada masa ini adalah penjara tidak melebihi tiga tahun, denda hingga RM5,000 dan maksimum enam kali sebatan.

(kiri)Tentatif Aturan pada Mesyuarat Parlimen yang disalah cetak dan (kanan) Usul Hadi pada 24 November 2016.(kiri)Tentatif Aturan pada Mesyuarat Parlimen yang disalah cetak dan (kanan) Usul Hadi pada 24 November 2016.




Mungkinkah usul Hadi dicetak semula?

Sekianlah artikel Mungkinkah usul Hadi dicetak semula? kali ini, mudah-mudahan bisa memberi manfaat untuk anda semua. baiklah, sampai jumpa di postingan artikel lainnya.

Sudah dibaca Mungkinkah usul Hadi dicetak semula? linknya https://malaysiadansekitarnya.blogspot.com/2017/03/mungkinkah-usul-hadi-dicetak-semula.html

Subscribe to receive free email updates:

0 Response to "Mungkinkah usul Hadi dicetak semula?"

Posting Komentar