Harga Minyak Sepatutnya Turun 30 Sen – Rafizi

Harga Minyak Sepatutnya Turun 30 Sen – Rafizi - Hallo sahabat Malaysia dan Sekitarnya, Pada Artikel yang anda baca kali ini dengan judul Harga Minyak Sepatutnya Turun 30 Sen – Rafizi, kami telah mempersiapkan artikel ini dengan baik untuk anda baca dan ambil informasi didalamnya. mudah-mudahan isi postingan Artikel Berita, Artikel Budaya, Artikel Kabar, Artikel Malaysia, Artikel Melayu, Artikel News, Artikel Politik, Artikel Ragam, Artikel Sosial, Artikel Terbaru, Artikel Terkini, Artikel Update, yang kami tulis ini dapat anda pahami. baiklah, selamat membaca.

Judul : Harga Minyak Sepatutnya Turun 30 Sen – Rafizi
link : Harga Minyak Sepatutnya Turun 30 Sen – Rafizi

Baca juga


Harga Minyak Sepatutnya Turun 30 Sen – Rafizi

Suara Kebenaran





Menurut sumber yang dekat dengan Naib Presiden PKR, Rafizi Ramli, Ahli Parlimen Pandan itu pernah menyatakan berdasarkan harga purata semasa minyak bagi bulan lepas, harga RON95 dan RON 97 sepatutnya turun sebanyak 30 sen. bukan tidak berubah seperti yang diumumkan semalam.

Info ini katanya diperoleh Rafizi dari sumber dalaman Persatuan Pengusaha Minyak Malaysia (PDAM) yang sekarang diberi kuasa oleh kerajaan untuk membuat pengumuman minyak naik atau turun setiap bulan.

Beliau juga dikatakan turut membuat semakan dengan kadar minyak semasa yang diniagakan di pasaran hadapan Brent dan sebagainya.

Tambah sumber yang sama lagi, Rafizi melihat seolah-olahnya kerajaan cuba membuat untung dengan tidak menurunkan harga minyak 30 sen seperti yang sepatutnya.

Bagi rakyat, perkara ini wajar disiasat dan dipastikan kebenarannya sehingga ke akar umbi kerana rakyat dalam keadaan yang begitu terdesak dengan harga minyak sekarang.

Ia menjejaskan kualiti kehidupan rakyat berikutan lebih banyak wang perlu dikeluarkan untuk kos minyak dan ini begitu membebankan.  Rafizi merasai penderitaan rakyat ini dan bertekad mahu melihatnya berubah.

Satu sidang media mengenai perkara ini akan diadakan dalam masa terdekat.



Harga Minyak Sepatutnya Turun 30 Sen – Rafizi

Sekianlah artikel Harga Minyak Sepatutnya Turun 30 Sen – Rafizi kali ini, mudah-mudahan bisa memberi manfaat untuk anda semua. baiklah, sampai jumpa di postingan artikel lainnya.

Sudah dibaca Harga Minyak Sepatutnya Turun 30 Sen – Rafizi linknya https://malaysiadansekitarnya.blogspot.com/2017/03/harga-minyak-sepatutnya-turun-30-sen.html

Subscribe to receive free email updates:

0 Response to "Harga Minyak Sepatutnya Turun 30 Sen – Rafizi"

Posting Komentar