Nasruddin: Islam Tiada Paksaan, Tetapi Sekali Masuk Tidak Boleh Keluar

Nasruddin: Islam Tiada Paksaan, Tetapi Sekali Masuk Tidak Boleh Keluar - Hallo sahabat Malaysia dan Sekitarnya, Pada Artikel yang anda baca kali ini dengan judul Nasruddin: Islam Tiada Paksaan, Tetapi Sekali Masuk Tidak Boleh Keluar, kami telah mempersiapkan artikel ini dengan baik untuk anda baca dan ambil informasi didalamnya. mudah-mudahan isi postingan Artikel Berita, Artikel Budaya, Artikel Kabar, Artikel Malaysia, Artikel Melayu, Artikel News, Artikel Politik, Artikel Ragam, Artikel Sosial, Artikel Terbaru, Artikel Terkini, Artikel Update, yang kami tulis ini dapat anda pahami. baiklah, selamat membaca.

Judul : Nasruddin: Islam Tiada Paksaan, Tetapi Sekali Masuk Tidak Boleh Keluar
link : Nasruddin: Islam Tiada Paksaan, Tetapi Sekali Masuk Tidak Boleh Keluar

Baca juga


Nasruddin: Islam Tiada Paksaan, Tetapi Sekali Masuk Tidak Boleh Keluar

PETALING JAYA: PAS hari ini mempertahankan undang-undang yang menghalang umat Islam keluar agama, dengan berkata ia kerana Islam dianuti oleh mereka dengan rela hati.
Sambil menyarankan umat Islam berlaku adil kepada bukan Islam, Ketua Penerangan PAS Nasruddin Hassan berkata Islam hanya boleh diterima dengan kesedaran, walaupun “kita semua yakin bahawa agama mereka salah menurut pandangan Islam”.
“Sebab itulah, apabila seseorang menganut ajaran Islam, tiada lagi jalan keluar untuk mereka melainkan mereka terpaksa berdepan dengan undang-undang murtad di dalam Islam kerana ia adalah satu penghinaan kepada ajaran Islam,” kata ahli Parlimen Temerloh itu dalam artikel diterbitkan lidah rasmi PAS, Harakahdaily hari ini.
Dalam penulisannya, Nasruddin turut menasihati umat Islam memastikan keadilan bukan Islam terbela.
Menurutnya, agama bukan Islam juga tidak boleh dipersenda, sejajar dengan tuntutan Al-Quran.
“Sungguhpun Islam tidak pernah mengiktiraf tuhan-tuhan yang disembah selain Allah SWT, namun Islam mempunyai sikap yang tegas dan jelas agar umatnya tidak menghina dan mencerca tuhan yang mereka sembah.”
Umat Islam di Malaysia tertakluk kepada enakmen syariah negeri yang boleh mengambil tindakan terhadap mereka yang keluar Islam, walaupun kesalahan murtad tidak dinyatakan secara spesifik. Mahkamah syariah juga boleh memutuskan seseorang itu masih Islam atau sudah meninggalkan agamanya. #sumber


Nasruddin: Islam Tiada Paksaan, Tetapi Sekali Masuk Tidak Boleh Keluar

Sekianlah artikel Nasruddin: Islam Tiada Paksaan, Tetapi Sekali Masuk Tidak Boleh Keluar kali ini, mudah-mudahan bisa memberi manfaat untuk anda semua. baiklah, sampai jumpa di postingan artikel lainnya.

Sudah dibaca Nasruddin: Islam Tiada Paksaan, Tetapi Sekali Masuk Tidak Boleh Keluar linknya https://malaysiadansekitarnya.blogspot.com/2016/12/nasruddin-islam-tiada-paksaan-tetapi.html

Subscribe to receive free email updates:

0 Response to "Nasruddin: Islam Tiada Paksaan, Tetapi Sekali Masuk Tidak Boleh Keluar"

Posting Komentar