Anina Saadudin Kini Di Singkirkan, Dari Jawatan Ketua Srikandi PPBM

Anina Saadudin Kini Di Singkirkan, Dari Jawatan Ketua Srikandi PPBM - Hallo sahabat Malaysia dan Sekitarnya, Pada Artikel yang anda baca kali ini dengan judul Anina Saadudin Kini Di Singkirkan, Dari Jawatan Ketua Srikandi PPBM, kami telah mempersiapkan artikel ini dengan baik untuk anda baca dan ambil informasi didalamnya. mudah-mudahan isi postingan Artikel Berita, Artikel Budaya, Artikel Kabar, Artikel Malaysia, Artikel Melayu, Artikel News, Artikel Politik, Artikel Ragam, Artikel Sosial, Artikel Terbaru, Artikel Terkini, Artikel Update, yang kami tulis ini dapat anda pahami. baiklah, selamat membaca.

Judul : Anina Saadudin Kini Di Singkirkan, Dari Jawatan Ketua Srikandi PPBM
link : Anina Saadudin Kini Di Singkirkan, Dari Jawatan Ketua Srikandi PPBM

Baca juga


Anina Saadudin Kini Di Singkirkan, Dari Jawatan Ketua Srikandi PPBM

PETALING JAYA: Anina Saadudin menegaskan dirinya dipecat daripada jawatan Ketua Wanita Parti Pribumi Bersatu Malaysia (PPBM), namun dakwaan itu dipertikaikan Ketua Penerangan, Datuk Kamarudin Md Nor.
Anina berkata, beliau sudah tanya Timbalan Presiden PPBM, Datuk Seri Mukhriz Mahathir dan Setiausaha Agung, Datuk Dr Shahruddin Md Salleh yang mengesahkan keputusan menyingkirkan beliau daripada jawatan itu.
“Mereka kata saya tidak disyorkan Majlis Presiden untuk dilantik sebagai ketua Srikandi,” katanya merujuk nama sayap itu.
Katanya, beliau mengangkat sumpah jawatan itu pada 2 November lalu dan secara rasmi menjadikan beliau ketua Srikandi.
Kamarudin ketika dihubungi berkata, Anina tidak pernah dilantik dan angkat sumpah beliau merupakan “kesilapan teknikal”
“Beliau dilantik secara rasmi sebagai ahli Majlis Tertinggi, bukan sebagai Ketua Srikandi,” katanya.
Beliau berkata, Syed Saddiq Syed Abdul Rahman pun baru dilantik sebagai Ketua Pemuda PPBM, Armada.
“Kami perlu tunggu pengerusi dan Presiden kemuka cadangan mereka, barulah kita akan buat pelantikan itu,” kata Kamaruddin.
Dalam pada itu, Anina mempersoalkan dakwaan Mukhriz dan Shahruddin yang beliau sekadar “menaja” jawatan itu, manakala barisan pucuk pimpinan PPBM yang diumumkan bulan lalu adalah pelantikan rasmi.
“Parti ini baru berusia 3 bulan, tetapi dipimpin seorang Presiden (Tan Sri Muhyiddin Yassin) yang mempunyai lebih 40 tahun pengalaman politik.
“Beliau lebih bijak,” katanya secara sinis.
Anina berkata, sekalipun disingkirkan daripada jawatan itu, beliau akan meneruskan perjuangan “dengan atau tanpa kedudukan, dengan atau tanpa parti”.
“Saya berjuang bermati-matian untuk rakyat walaupun ketika berada dalam Umno, malah selepas mereka pecat saya dan meninggalkan saya tanpa parti, dan sebelum PPBM ditubuhkan,” katanya yang julung kali menjadi perhatian media apabila beliau mengkritik Presiden Umno, Datuk Seri Najib Razak secara terbuka pada mesyuarat Umno Bahagian Langkawi tahun lalu. #sumber


Anina Saadudin Kini Di Singkirkan, Dari Jawatan Ketua Srikandi PPBM

Sekianlah artikel Anina Saadudin Kini Di Singkirkan, Dari Jawatan Ketua Srikandi PPBM kali ini, mudah-mudahan bisa memberi manfaat untuk anda semua. baiklah, sampai jumpa di postingan artikel lainnya.

Sudah dibaca Anina Saadudin Kini Di Singkirkan, Dari Jawatan Ketua Srikandi PPBM linknya https://malaysiadansekitarnya.blogspot.com/2016/12/anina-saadudin-kini-di-singkirkan-dari.html

Subscribe to receive free email updates:

0 Response to "Anina Saadudin Kini Di Singkirkan, Dari Jawatan Ketua Srikandi PPBM"

Posting Komentar