RUU 355: Mengapa mereka perlu risau?

RUU 355: Mengapa mereka perlu risau? - Hallo sahabat Malaysia dan Sekitarnya, Pada Artikel yang anda baca kali ini dengan judul RUU 355: Mengapa mereka perlu risau?, kami telah mempersiapkan artikel ini dengan baik untuk anda baca dan ambil informasi didalamnya. mudah-mudahan isi postingan Artikel Berita, Artikel Budaya, Artikel Kabar, Artikel Malaysia, Artikel Melayu, Artikel News, Artikel Politik, Artikel Ragam, Artikel Sosial, Artikel Terbaru, Artikel Terkini, Artikel Update, yang kami tulis ini dapat anda pahami. baiklah, selamat membaca.

Judul : RUU 355: Mengapa mereka perlu risau?
link : RUU 355: Mengapa mereka perlu risau?

Baca juga


RUU 355: Mengapa mereka perlu risau?

RUU
Gambar hiasan


KUALA LUMPUR - "Mengapa orang bukan Islam perlu risau,ini bukan hudud," demikian merupakan kata-kata Exco Puteri Umno Shah Alam mengenai isu Rang Undang-Undang (RUU) 355 sewaktu sesi perbahasan di Perhimpunan Puteri Umno, hari ini.

Tambahnya lagi, beliau meminta agar orang bukan Islam juga berhenti campur tangan dalam urusan orang Islam.

"Kami tahu apa yang kami lakukan, pindaan RUU 355 hanyalah  untuk memperkasakan Mahkamah Syariah.

"Ia bukan akta hudud sehingga mereka perlu masuk campur," katanya.

Selain itu, beliau juga sempat meminta agar segelintir pihak berhenti memburuk-burukkan Islam.

Presiden Pas Datuk Seri Abdul Hadi Awang membawa usul Rang Undang-Undang Mahkamah Syariah (Bidang Kuasa Jenayah)(Pindaan) 2016  di Dewan Rakyat pada 24 November lepas.

Ia bagi meminda Akta Mahkamah Syariah (Bidang Kuasa Jenayah) 1965 atau dikenali Akta 355.




RUU 355: Mengapa mereka perlu risau?

Sekianlah artikel RUU 355: Mengapa mereka perlu risau? kali ini, mudah-mudahan bisa memberi manfaat untuk anda semua. baiklah, sampai jumpa di postingan artikel lainnya.

Sudah dibaca RUU 355: Mengapa mereka perlu risau? linknya https://malaysiadansekitarnya.blogspot.com/2016/11/ruu-355-mengapa-mereka-perlu-risau.html

Subscribe to receive free email updates:

0 Response to "RUU 355: Mengapa mereka perlu risau?"

Posting Komentar