Malaysia Bikin Malu Lagi..

Malaysia Bikin Malu Lagi.. - Hallo sahabat Malaysia dan Sekitarnya, Pada Artikel yang anda baca kali ini dengan judul Malaysia Bikin Malu Lagi.., kami telah mempersiapkan artikel ini dengan baik untuk anda baca dan ambil informasi didalamnya. mudah-mudahan isi postingan Artikel Berita, Artikel Budaya, Artikel Kabar, Artikel Malaysia, Artikel Melayu, Artikel News, Artikel Politik, Artikel Ragam, Artikel Sosial, Artikel Terbaru, Artikel Terkini, Artikel Update, yang kami tulis ini dapat anda pahami. baiklah, selamat membaca.

Judul : Malaysia Bikin Malu Lagi..
link : Malaysia Bikin Malu Lagi..

Baca juga


Malaysia Bikin Malu Lagi..

Malaysia Bikin Malu Lagi. Malaysia sekali lagi menolak permintaan Switzerland untuk mendapatkan Bantuan Perundangan Bersama (MLA) bagi menyiasat dakwaan rasuah berkaitan 1MDB, menurut pejabat peguam negara Swiss hari ini.

Bagaimanapun, Peguam Negara Switzerland, Michael Lauber berkata, keputusan Kuala Lumpur itu tidak akan menghalang siasatan terbabit kerana mereka turut bekerjasama dengan negara lain dalam kes berkenaan.

Malaysia Bikin Malu Lagi. "Kami hormat keputusan bebas Malaysia berhubung perkara ini. Bagaimanapun, pihak berkuasa Malaysia kekal bebas menggunakan maklumat yang diberikan dalam permohonan bantuan Switzerland untuk siasatan mereka,” kata Lauber yang mengesahkan laporan Financial Times (FT).

“Apa yang pasti ialah prosiding jenayah kami sendiri untuk mengekalkan integriti sistem kewangan Swiss akan diteruskan.

Kami akan meminta bantuan negara-negara lain, contohnya Singapura yang kita sudah kerjasama dengan baik, bidang kuasa Eropah lain dan Amerika Syarikat.”

Malaysia Bikin Malu Lagi


FT memetik Jabatan Peguam Negara Malaysia sebagai berkata, ia tidak boleh menerima permohonan Switzerland kerana siasatan jenayah berterusan Polis Diraja Malaysia ke atas perkara berkaitan 1MDB.

Malaysia komited bekerjasama dengan rakan kongsi antarabangsa dan “tiada isu Malaysia menyekat siasatan jenayah Switzerland,” kata jabatan itu kepada FT.

Satu sumber yang biasa dengan perbincangan itu memberitahu Reuters yang pegawai-pegawai Switzerland secara tidak langsung menyuarakan harapan Malaysia akan bekerjasama, tetapi secara peribadi Malaysia meminta Swiss menghentikan siasatan mereka.

Malaysia Bikin Malu Lagi


Pegawai Malaysia tidak dapat dihubungi untuk mendapatkan komen.

Pejabat Lauber berkata, Januari lalu ia mengesyaki penyelewengan daripada 1MDB berjumlah kira-kira AS$4 bilion dan bulan lalu mendakwa skim Ponzi mungkin ditubuhkan untuk menyembunyikan dakwaan penipuan AS$800 juta

Pendakwa raya persekutuan Swiss membuka siasatan jenayah terhadap 2 bank swasta Switzerland dan 4 individu tidak dikenali berhubung kaitan mereka dengan 1MDB.

Malaysia Bikin Malu Lagi. 1MDB diasaskan Najib yang pernah mempengerusikan lembaga penasihat syarikat itu, kini terbabit dalam siasatan pengubahan wang di sekurang-kurangnya 6 negara, termasuk Switzerland, Singapura dan Amerika Syarikat.

Najib yang menafikan sebarang salah laku berjanji Malaysia akan bekerjasama dalam mana-mana siasatan antarabangsa. - fmt






Malaysia Bikin Malu Lagi..

Sekianlah artikel Malaysia Bikin Malu Lagi.. kali ini, mudah-mudahan bisa memberi manfaat untuk anda semua. baiklah, sampai jumpa di postingan artikel lainnya.

Sudah dibaca Malaysia Bikin Malu Lagi.. linknya https://malaysiadansekitarnya.blogspot.com/2016/11/malaysia-bikin-malu-lagi.html

Subscribe to receive free email updates:

0 Response to "Malaysia Bikin Malu Lagi.."

Posting Komentar