DAP AKAN ANJURKAN ‘HIMPUNAN LILIN’ BEBASKAN ZUNAR PULA?

DAP AKAN ANJURKAN ‘HIMPUNAN LILIN’ BEBASKAN ZUNAR PULA? - Hallo sahabat Malaysia dan Sekitarnya, Pada Artikel yang anda baca kali ini dengan judul DAP AKAN ANJURKAN ‘HIMPUNAN LILIN’ BEBASKAN ZUNAR PULA?, kami telah mempersiapkan artikel ini dengan baik untuk anda baca dan ambil informasi didalamnya. mudah-mudahan isi postingan Artikel Berita, Artikel Budaya, Artikel Kabar, Artikel Malaysia, Artikel Melayu, Artikel News, Artikel Politik, Artikel Ragam, Artikel Sosial, Artikel Terbaru, Artikel Terkini, Artikel Update, yang kami tulis ini dapat anda pahami. baiklah, selamat membaca.

Judul : DAP AKAN ANJURKAN ‘HIMPUNAN LILIN’ BEBASKAN ZUNAR PULA?
link : DAP AKAN ANJURKAN ‘HIMPUNAN LILIN’ BEBASKAN ZUNAR PULA?

Baca juga


DAP AKAN ANJURKAN ‘HIMPUNAN LILIN’ BEBASKAN ZUNAR PULA?

JIKA kita menyebut pasal pelukis kartun Zulkiflee Anwar Ulhaque mungkin ramai yang tak kenal. Sebaliknya jika disebut Zunar, pastinya tidak asing lagi dalam posisi politik tanah air.

Sudah begitu lama Zunar bebas berkarya dengan seni tangannya melalui lukisan yang menghina, memfitnah dan menjengkelkan terhadap pemimpin negara, khususnya Datuk Seri Najib Razak dan isteri, Datin Paduka Seri Rosmah Mansor.

Kartunis anti establishment itu ditahan polis sejak semalam mengikut Seksyen 504 Kanun Keseksaan iaitu tuduhan sengaja mengaibkan dan mencetuskan gangguan keamanan.

Dia ditahan selepas didapati menghina Perdana Menteri mengikut Akt Hasutan.

Terdahulu Zunar membangkitkan kemarahan umum apabila dengan sengaja menganjurkan pameran seni kartunnya yang menghina Perdana Menteri di KOMTAR Pulau Pinang.

Lebih menimbulkan kemarahan orang awam apabila Ketua Menteri Pulau Pinang yang kini dikaitkan dengan skandal rasuah banglo mewahnya, Lim Guan Eng telah merasmikan pameran berkenaan.

Majoriti penduduk sekitar Pulau Pinang yang ditemui merasakan tindakan itu tidak bermoral, malah bersifat amat keji.

Rentetan daripada penahanan ini, adakah Pakatan Harapan yang dikuasai DAP akan menganjurkan vigil atau demonstrasi seterusnya atas nama ‘Bebas Zunar’?

Almaklumlah, rakyat negara kita sudah ketahui bahawa Pakatan Harapan yang dikuasai DAP amat minat melakukan acara-acara haram dan tidak rasmi sebegitu.

Kalau ada, adakah sekali lagi ‘himpunan lilin’ untuk Zunar akan berlaku di Jambatan Pulau Pinang, atau di KOMTAR sendiri?

Dan, adakah parti Tun Dr Mahathir Mohamed iaitu PPBM akan sama-sama turun membantu kartunis yang hobinya menghina orang lain itu? –Tv14


DAP AKAN ANJURKAN ‘HIMPUNAN LILIN’ BEBASKAN ZUNAR PULA?

Sekianlah artikel DAP AKAN ANJURKAN ‘HIMPUNAN LILIN’ BEBASKAN ZUNAR PULA? kali ini, mudah-mudahan bisa memberi manfaat untuk anda semua. baiklah, sampai jumpa di postingan artikel lainnya.

Sudah dibaca DAP AKAN ANJURKAN ‘HIMPUNAN LILIN’ BEBASKAN ZUNAR PULA? linknya https://malaysiadansekitarnya.blogspot.com/2016/11/dap-akan-anjurkan-himpunan-lilin.html

Subscribe to receive free email updates:

0 Response to "DAP AKAN ANJURKAN ‘HIMPUNAN LILIN’ BEBASKAN ZUNAR PULA?"

Posting Komentar